Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Chuckhaveri Bosch GSR 18

1. M
    Medlem · 6 inlägg

Maloon

Medlem
    Hej! Inte lyckas lösa det här så tänkte fråga innan jag skruvar isär allt som går skruva isär.

På min fyra år gamla Bosch blå GSR 18V Li lyssnade plötsligt chucken. När jag kikar på videor och någon sprängskiss ter det sig som att chucken sitter med låsskruv och sedan en gängad hylsa i växelhuset.

Låsskruven sitter kvar- men sedan är det en insexfäste som lossnat. Allt fungerar om jag tycker ihop det men chucken ramlar obönhörligen lös direkt igen. Hur fäster man ihop det?

Tacksam för hjälp!

2. S
    Medlem · 1 685 inlägg
    Min lossnade och det var en slags ”rullager” som trillade ut. Funkar att trycka/slå tillbaka chuken men den låser inte när man drar fast bitshållaren och chucken lossnar ibland när man ”bryter lite” vid borrning.

3. M
    Medlem · 6 inlägg

Maloon

Medlem
    Låter identiskt! Var helt klart så till att jag inte skulle märka om någon mindre del fallit ut i samband med detta. Inte kollat om sagda lager går att få tag i? Jag ska kika, vet inte heller vad chuck+växelhus går på.

4. M
    Medlem · 6 inlägg

Maloon

Medlem
    Jaha. Chuck och växelhus säljs i en del. För det facila priset av 800sek. Köper en beggad maskin i rel oanvänt skick för mindre än det.

Ändå intresserad av att laga maskinen, håller man ihop delarna fungerar det bra. Någon som har några tips?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.