3 100 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Centroteclådans storhet - förklaring efterlyses ?
Humm, efter att ha zoomat bilderna lite hittar jag inga försänkare eller annat nyttigt..
Är det alltså så att lådorna mest innehåller en bunke borr och drivor av små bits?
Och 09an dessutom en massa skruv och plugg??
Jo visst, de långa bitsen kan väl vara sjyssta att ha, men sådana kan jag köpa på clas i sjön för en hundring (om än något billigare kvalitet..)
Är det alltså så att lådorna mest innehåller en bunke borr och drivor av små bits?
Och 09an dessutom en massa skruv och plugg??
Jo visst, de långa bitsen kan väl vara sjyssta att ha, men sådana kan jag köpa på clas i sjön för en hundring (om än något billigare kvalitet..)
Efter att ha provat 2005'an och 2006'an "på riktigt" och undersökt resten hos handlarn så kan jag lugnt säga att 2006'an är den bästa hittils (är den jag använder "dagligen"). Det enda som jag kompletterat med är det separata centrotec handtaget vilket är guld. Denna information gör kanske inte ev. centrotec köpare gladare men jag skulle inte betala 2k5 kronor för den låda som säljs idag.
För övrigt så är det enda jag irriterar mig på att systainer-insatsen i botten består av en "tjock" del och en "tunn" del - på den "tunna" delen ligger ytterligare en låda så att säga.
Den tjocka delen består dock mest av luft - jag hade gott kunnat tänka mig att även den skulle varit i två nivåer - har massa bjäffs som passar i centrotec systemet men som ligger å skramlar annorstädes
För övrigt så är det enda jag irriterar mig på att systainer-insatsen i botten består av en "tjock" del och en "tunn" del - på den "tunna" delen ligger ytterligare en låda så att säga.
Den tjocka delen består dock mest av luft - jag hade gott kunnat tänka mig att även den skulle varit i två nivåer - har massa bjäffs som passar i centrotec systemet men som ligger å skramlar annorstädes
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Funderade på en annan sak gällande detta...
Om man nu har 2006 som man är väldigt nöjd med
och 2010 kommer vara värd att satsa på...
Är man inte då nödgad att köpa en ny dragare på samma gång
så båda centrotecsystainerna har vars en dragare att hänga fast i.
Om man nu har 2006 som man är väldigt nöjd med
och 2010 kommer vara värd att satsa på...
Är man inte då nödgad att köpa en ny dragare på samma gång
så båda centrotecsystainerna har vars en dragare att hänga fast i.
Det behöver du inte fundera på, det är klart att det är så...Paul-Staffanstorp skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
2010 systainern kommer väll till hösten? vad jag vill minnas så har dom flesta centrotec lådorna kommit då?
jag har både -08 och -09 lådan och protools centrotec låda och jag är nöjd.. och kommer alla gånger köpa -10 lådan :wow:
det som stör mej är att dom har tomma fack i en del lådor.. tex i protool lådan och i -09 lådan... varför inte fyllt ut det med andra saker såsom festool tumstock osv osv.. iställe för att ha en kartongbit med bilder på plugg och skruv osv! för till det priset man betalar så borde man få med lite mera tycker man.. men det är ju festool vi pratar om så
jag har både -08 och -09 lådan och protools centrotec låda och jag är nöjd.. och kommer alla gånger köpa -10 lådan :wow:
det som stör mej är att dom har tomma fack i en del lådor.. tex i protool lådan och i -09 lådan... varför inte fyllt ut det med andra saker såsom festool tumstock osv osv.. iställe för att ha en kartongbit med bilder på plugg och skruv osv! för till det priset man betalar så borde man få med lite mera tycker man.. men det är ju festool vi pratar om så
hur upplever du Protools centrotec låda jämnfört med Festools centrotec ??pleqtiz skrev:2010 systainern kommer väll till hösten? vad jag vill minnas så har dom flesta centrotec lådorna kommit då?
det som stör mej är att dom har tomma fack i en del lådor.. tex i protool lådan och i -09 lådan... varför inte fyllt ut det med andra saker såsom festool tumstock osv osv.. iställe för att ha en kartongbit med bilder på plugg och skruv osv! för till det priset man betalar så borde man få med lite mera tycker man.. men det är ju festool vi pratar om så![]()
har festools fördelar och vice versa ???
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tack så mycket för backupen... jag fick också den känslan automatiskt...StyrmanBerg skrev:
Kan bara hålla med och därför intresserade inte 09-lådan mig heller... q(;^pleqtiz skrev:Det som stör mej är att dom har tomma fack i en del lådor.. tex i protool lådan och i -09 lådan... varför inte fyllt ut det med andra saker såsom festool tumstock osv osv.. iställe för att ha en kartongbit med bilder på plugg och skruv osv! för till det priset man betalar så borde man få med lite mera tycker man.. men det är ju festool vi pratar om så![]()
Visst blir man det... har du klarat dig undan smittan... :Smattiasp skrev:
Kostar att ligga på topp ju...
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Fredrik.engdahl skrev:
ja Protools låda innehåller inte lika mycket som Festools.. sen har fesstool lite bättre finish på sina grejjer ... kanske bara nåt jag inbillat mej men vissa saker känns industri mot för festools hantverkar myspys
men sakerna i dom är det som festool bland annat har i sina lådor.... om lådan är värd 219e... nej det är den inte
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden