D09
Hej

Är på jakt efter en central enhet som jag kan koppla upp mina övervakningskameror mot ( bnc samt scart ) samt som har inbyggd hårddisk, kan ansluta trådlöst med nya kameror och fungera mot apples grejor typ iphone, ipad.

Bra om enheten fixar internet, larm vid rörelse, igenkänning av människor ( ej reagera vid t ex djur )etc, sända till flera enheter samt visa flera kameror samtidigt för att sedan kunna växla till den som reagerat.

Och givetvis.... Så billig som möjligt ;) har för mig att jag sett någon i 8 000kr klassen som jag inte kan hitta igen.

Finns det någon av er som har en enhet hemma som passar /rekomenderas?

Någon bra funktion som jag missat? :)

Det du ska ha är en DVR finns bla på http://www.overvakningsbutiken.se/overvakningskameror/videolagring-dvr/stationaraIfall du har analoga kameror idag (ström + video) så funkar en dvr bra, hårddiskinspelning, internet anslutning, olika larm (rörelse, magnetkontakter, brandvarnare mm) finns appar till apple & android.

Vad menar du med "kan ansluta trådlöst med nya kameror"? Är det nätverkskameror eller trådlösa analoga? Ifall du ska kunna koppla ihop nätverkskameror och analoga i samma system så blir det nog dyrare lösningar.

Kameror och dvr enheter finns i de flesta webbutiker som sysslar med övervakning/larm, ifall du kan tänka dej köpa utomlands så är dessa grejor ca 30-50% billigare i tex england, en analog kamera är ganska billig i jämförelse med nätverkskameror ifall det ska vara kvalitet och funktion så som zoom mm.

Jag har själv beställt hem ett paket med 4 utomhuskameror (en med 3x optisk zoom) och en dvr ifrån http://www.avtech.com.tw/, beställde ifrån england så totalt blev det ca 4000kr, motsvarar det proffspaket som övervakningsbutiken har, jag har inte fått hem detta än så jag kan ej svara på funktioner än.

D09
ollo skrev:
Det du ska ha är en DVR finns bla på [länk]Ifall du har analoga kameror idag (ström + video) så funkar en dvr bra, hårddiskinspelning, internet anslutning, olika larm (rörelse, magnetkontakter, brandvarnare mm) finns appar till apple & android.

Vad menar du med "kan ansluta trådlöst med nya kameror"? Är det nätverkskameror eller trådlösa analoga? Ifall du ska kunna koppla ihop nätverkskameror och analoga i samma system så blir det nog dyrare lösningar.

Kameror och dvr enheter finns i de flesta webbutiker som sysslar med övervakning/larm, ifall du kan tänka dej köpa utomlands så är dessa grejor ca 30-50% billigare i tex england, en analog kamera är ganska billig i jämförelse med nätverkskameror ifall det ska vara kvalitet och funktion så som zoom mm.

Jag har själv beställt hem ett paket med 4 utomhuskameror (en med 3x optisk zoom) och en dvr ifrån [länk], beställde ifrån england så totalt blev det ca 4000kr, motsvarar det proffspaket som övervakningsbutiken har, jag har inte fått hem detta än så jag kan ej svara på funktioner än.
Tack för en riktigt bra länk, fastnade direkt för en av dom.

På din fråga så vet jag inte, förutom att jag vill kunna bygga ut systemet mer utan att behöv dra mer kablar :)

Det är ju en blandad pott med massa kameror med bnc anslutning samt bild/ljud med scart och de är ju hopplöst när man börjar blanda olika anslutningar.

Skulle vara kul o se vad du ger enheten för betyg när du testat in den :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.