Har vid sommarstugan flyttat en gammal odlingsbädd i form av ett stort cementrör ca 1,2m i diameter och cirka 70cm långt. Platsen det stod på är numera altan och min fråga är vad kan jag använda röret till?
Odla div. är ju ett självklart alternativ, men det kanske finns något ännu skojigare.
Hade en idé om att gräva ner hälften på högkant och låta 2åringen ha det som lektunnel, såg någon liknande rörhistoria som användes som grillstadeller eller kanske ställa det i sjön (sjötomt) på botten och kunna använda det till något skoj, bryggfundament eller annat.
Vad har ni för ídéer? Vad kan jag använda röret till för något?

C
Köp tusen stycken till och ha världens grövsta rör till ditt kommunala avlopp. ;)

Kapa på längden, ställ på högkant och montera utedusch vid badplatsen.

grill e en bra idé.eller varför inte önskebrunn med fiskar i??

Fågelbad

en utmärkt vält när du gör gräsmatta

Röret är för lätt för att tjänstgöra som vält. Jag har provat. Mina arbetskamrater gapskrattade åt mig under försöket.

Till att packa jorden?
Jag har gjort det med mindre rör än så

OT-varning. Jorden blir enligt mitt tycke inte packad hårt nog, bara slät. Jag och några till hade en lång diskussion om hur hårt man skall packa jord och eftersom det var du mats_o som låste den tråden så vet du var jag står i frågan.

Tack för er input.
Ska se om det kan användas när uteduschen ska skapas.

ställ det på någon lämplig plats, gjut en botten i ringen och använd det som en liten pool.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.