Funderar på att göra en liten uteplats med cementplattor.
Jag vet att man brukar lägga plattor på en sandbädd och att man knackar på plattorna för att få dem rätt.

Kan man inte bara lägga ut markisolering ock sedan lägga plattorna direkt på?
Isoleringsskivorna är ju redan släta så sanden behövs ju inte för att jämna till underlaget.
Jag har tänkt mig ganska stora plattor så jag tror att de kommer att ligga stilla och inte knarra.

Har ni några synpunkter?
 
Isoleringsskivorna är ju redan släta så sanden behövs ju inte för att jämna till underlaget.
Kanske bör det vara jämt under cellplasten...?
 
Det funkar kanon att göra så, dessutom blir ju uteplatsen isolerad från markkyla. Dock ska du tänka på att ha ordentligt stabila kanter. Plattorna ligger ju inte direkt still på underlaget utan det är kanterna som tar mycket krafter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.