Tänkte nu lägga upp min första tråd efter att ha läst några år.

Så här ligger det till, jag och min sambo hyr ett hus och där finns en Köks spis Celus 30.
Jag har aldrig varit nöjd med värmen från spisen, men har väl tänkt att den är gammal och klen =)
Men så var ja borta hos grannen som råkar ha en likadan men några år nyare.
Där var det riktigt go värme i köket, jag blir ju tvungen att inspektera och då visar det sig att det fattas en bakvägg och en flammriktare i vår spis....
Så med andra ord har jag verkligen eldat för kråkorna. Vår värme har ju inte blivit tvingad att gå vägen förbi bägge plattorna utan tagit snabbaste vägen till kråkorna.



Jag har hört mig för i lite olika butiker som säljer vedspisar mm och dom rekommenderar
att jag köper vermikulit skivor och sågar ut. Är det någon här på forumet som råkar ha hanboken till Celus 30 så man kan få måtten. Känns lite dumt att plocka ner grannens spis helt:D
De två första bilderna är på grannens spis som ni förstår.
 
  • 2011-10-10 19.37.57.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-10-10 19.38.04.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2011-10-11 03.55.48.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick du/ni ordning på vedspisen Celus30?

Jag får ingen värme i min...har nyss köpt nya "brandskivor" men vet inte exakt hur dom ska monteras.
/Roberth
 
W Waze skrev:
Fick du/ni ordning på vedspisen Celus30?

Jag får ingen värme i min...har nyss köpt nya "brandskivor" men vet inte exakt hur dom ska monteras.
/Roberth
Hej
Hur gick det, fick du tag i en manual? Jag söker också efter en manual, om det ör någon som har en manual så behöver jag också. Jag har 1st sida av manualen om det är till hjälp.
Mvh
Niki
 
  • Öppen manual med tekniska ritningar och delar av en monteringsinstruktion, placerad på ett skrivbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
gorner.m
  • Laddar…
Söker också en manual om någon av er fått fatt på en. Tack för förstasidan på manualen :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.