17 131 läst ·
11 svar
17k läst
11 svar
Cellulosaisolering, pris?
Hejsan! Jag håller på att räkna på en renovering här hemma och har nu kommit till takisoleringen. Vi vill ha cellulosaisolering som man sprutar in, men det är aldrig utsatt vad det kostar per m2 när man googlar runt. Är månne någon med erfarenhet av detta som kan ge ett hum om kostnaden?!
Detta är förutsättningarna: Isoleringen sker på vinden (det är alltså inget snedtak det gäller) och vi har tagit bort den gamla isoleringen så jobbet innebär bara utläggning av ny isolering.
Mvh
Detta är förutsättningarna: Isoleringen sker på vinden (det är alltså inget snedtak det gäller) och vi har tagit bort den gamla isoleringen så jobbet innebär bara utläggning av ny isolering.
Mvh
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Googlade "cellulosaisolering pris" och fick upp en prislista, men jag rekomenderar såklart att du skickar iväg några mail till omkringliggande firmor där du skriver antal kvadrat och önskad tjocklek.
Jag fick en offert på en tilläggsisolering, 25cm cellulosa lösull till 50kvm, i offerten ingår montering av luftspaltskiva utav kartong (15 st). 11 280:- ink moms, i det ingår arbetet och transporten. Kanske hjälper dig lite iallafall.
Stort tack, ja det hjälper verkligen! Vi har 77 m2 och jag tänker att vi lägger runt 30 cm. Det är ett torp som vi använder sporadiskt så jag yror det ska räcka. Jag har kalkylerat med max 30.000, vilket jag ser ut att klara!S Slb2018 skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Ta in offert för det skiljer massa.
Samma typ av isolering så var dyraste 17000:- och billigaste 7900;- när vi isolerade.
De som var billigast de gjorde inte mycket reklam för sig, inriktade mot företag men hjälpte även privatpersoner.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det som jag fick pris på var icell isolering.
Skulle spruta 55 cm och ca 60 kvm stort.
När dom kom hit så gjorde dom fel och sprutade 70 cm istället.
Men för samma pris.
Förmannen ringde och beklagade att de spruta förmycket, men jag slapp betala extra.
Samma typ av isolering så var dyraste 17000:- och billigaste 7900;- när vi isolerade.
De som var billigast de gjorde inte mycket reklam för sig, inriktade mot företag men hjälpte även privatpersoner.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det som jag fick pris på var icell isolering.
Skulle spruta 55 cm och ca 60 kvm stort.
När dom kom hit så gjorde dom fel och sprutade 70 cm istället.
Men för samma pris.
Förmannen ringde och beklagade att de spruta förmycket, men jag slapp betala extra.
H Hallerudsbo skrev:Ta in offert för det skiljer massa.
Samma typ av isolering så var dyraste 17000:- och billigaste 7900;- när vi isolerade.
De som var billigast de gjorde inte mycket reklam för sig, inriktade mot företag men hjälpte även privatpersoner.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det som jag fick pris på var icell isolering.
Skulle spruta 55 cm och ca 60 kvm stort.
När dom kom hit så gjorde dom fel och sprutade 70 cm istället.
Men för samma pris.
Förmannen ringde och beklagade att de spruta förmycket, men jag slapp betala extra.
Mycket bra, det ska jag verkligen tänka på!
Schysst företag du fick tag i, synd man inte bor i Värmland
hejsan, blir tacksam om ni kan dela namnet på firman o ort. Undrar om 30 cm isolering standard för en takisolering ? Såg i denna sida några har gjort 60 cm. Undrar vad ska vi välja ? Tips gärna.. tackarS Slb2018 skrev:
Vilken skillnad i pris!H Hallerudsbo skrev:Ta in offert för det skiljer massa.
Samma typ av isolering så var dyraste 17000:- och billigaste 7900;- när vi isolerade.
De som var billigast de gjorde inte mycket reklam för sig, inriktade mot företag men hjälpte även privatpersoner.
Väldigt trevliga och hjälpsamma.
Det som jag fick pris på var icell isolering.
Skulle spruta 55 cm och ca 60 kvm stort.
När dom kom hit så gjorde dom fel och sprutade 70 cm istället.
Men för samma pris.
Förmannen ringde och beklagade att de spruta förmycket, men jag slapp betala extra.
Vilken firma var det du anlitade?
Gjorde de ett bra jobb?
Mvh, Petter
Klicka här för att svara