Hej,

Tänkte ha liggande ribbor till altanräcket. 2 tum. Stolparna är 4 tum. Hur långt mellan stolparna kan jag ha som längst utan att de slår sig? 1200mm?1400?
 
Tänk till, virka finns på 2400 mm och då kan det vara lämpligt med 1200 mm mellan stolparna, kanske någon cm kortare, då blir det inte mycket spill, samt att se till att inte alla ev skarvar kommer på samma stolpe. 2 tum breda slår sig inte så mycket bara dom inte är för tjocka.
 
  • Gilla
Ergo16
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Tänk till, virka finns på 2400 mm och då kan det vara lämpligt med 1200 mm mellan stolparna, kanske någon cm kortare, då blir det inte mycket spill, samt att se till att inte alla ev skarvar kommer på samma stolpe. 2 tum breda slår sig inte så mycket bara dom inte är för tjocka.
Tack. Då kör jag 1200 cc. Ska sikta på 4,8or om de inte är allt för skeva.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.