9 852 läst ·
12 svar
10k läst
12 svar
CC på gles i snedtak?
varför inte växla takstolar med 45x95 å sen gles, så får du önskad tjocklek.
dyrare, mer arbete.
Hej! Håller på med samma sak och funderar på hur man ska göra.
Jag har redan dragit upp liggande 45 reglar i snedtak för att få ett installationsskikt och bryta köldbryggor etc.
Frågorna hopar sig, håller det att dra takskivor i cc60? Ska man ha Takgips? Ska man ha OSB i snedtaket för att kompensera för det höga centrumavståndet? Ska man sätta träpanel i snedtak, och räcker cc60 då?
Har kommit såpass långt att det är ju inte läga att göra om och sätta gles...
Jag har redan dragit upp liggande 45 reglar i snedtak för att få ett installationsskikt och bryta köldbryggor etc.
Frågorna hopar sig, håller det att dra takskivor i cc60? Ska man ha Takgips? Ska man ha OSB i snedtaket för att kompensera för det höga centrumavståndet? Ska man sätta träpanel i snedtak, och räcker cc60 då?
Har kommit såpass långt att det är ju inte läga att göra om och sätta gles...
Kan meddela att jag kör 45x45 med cc30 nu. Hade säkert gått precis lika bra att skippa installationsskitet i snedtaket, för det hade vart myycket lättare att dra upp gles, 45orna är långa och ofta skeva. Men känns bra att ha lite extra isolering i taket, blir 195+95+45, men som sagt hade nog gått lika bra med 195+120. Då vet man till nästa gång hur mycket merarbete det är!
Klicka här för att svara