5 336 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Cat 6-kabel/cat 5 uttag
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 200 inlägg
Om det är precis i början av en session/när du startat datorn så kan man eventuellt leva med det. (Förutsatt att du inte har en hub alltså, då kan det bli tapp. Men ingen har ju hubbade nät idag). MEN om den fortsätter räkna upp när allt är igång så är något fel. Kolla s.a. du har samma hastighet/duplex i båda ändar. Viss utrustning är dålig på autosetup i de lägre hastigheterna (men det är långsökt och ovanligt i ett hemmanät, det skall medges).fredrik.johansson skrev:
Ett tips om du ska köpa fler uttag är att köpa lexcom home (finns eljo ramar att sätta dem i). De är så ofantligt mycket smidigare än alla andra uttag jag har testat genom åren. Lite kluriga att hitta som privatperson men de finns t.ex. På Ahlsell.
Klicka här för att svara