fredrik.johansson skrev:
Oj, det missade jag när jag kollade, blandade nog ihop det lite. Över 2 trådpar är det väl 100 mbps.
Yepp

Det handlar ju om kabellängd också.

CAT5 på 10-15 meter klarar nog 10 Gbit/s lika bra som 100 meter CAT6.

fredrik.johansson skrev:
Tackar! Kollade just det också, och på den här sessionen har jag tappat 20 ramar av ca 2 miljoner. Hur mycket är det? Jämförr med dina siffror ser det ju bedrövligt ut, men det kanske är av marginell betydelse egentligen?
Om det är precis i början av en session/när du startat datorn så kan man eventuellt leva med det. (Förutsatt att du inte har en hub alltså, då kan det bli tapp. Men ingen har ju hubbade nät idag). MEN om den fortsätter räkna upp när allt är igång så är något fel. Kolla s.a. du har samma hastighet/duplex i båda ändar. Viss utrustning är dålig på autosetup i de lägre hastigheterna (men det är långsökt och ovanligt i ett hemmanät, det skall medges).

• Gilla
Bjurran
  • Laddar…
Ett tips om du ska köpa fler uttag är att köpa lexcom home (finns eljo ramar att sätta dem i). De är så ofantligt mycket smidigare än alla andra uttag jag har testat genom åren. Lite kluriga att hitta som privatperson men de finns t.ex. På Ahlsell.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.