2 651 läst ·
34 svar
3k läst
34 svar
Cat 5E förgreningsbox?
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
En annan sak värt att notera om du kör högkvalitativa kameror med HD-upplösning så har komprimeringsalgoritm och dess inställningar stor på påverkan på dataströmmens storlek vilket kan begränsa hur många enheter du kan ha uppkopplade samtidigt över samma accesspunkt.M Markarbetaren skrev:Jag har ett gäng övervakningskameror som jag idag kör via wifi. Följde med en kabel till varje som det står Cat5E på. Jag tycker det ibland segar lite, har 12-13m och x antal väggar mellan routern och kameran längst bort så jag funderar på att dra kabel istället. Alla kameror sitter så att elen är dragen fram till respektive kamera på vinden men routern sitter såklart i boutrymmet. Jag funderar på om det går att dra 1 kabel från routern upp på vinden och om det finns nån box som man kan sätta upp för att koppla alla kameror till. Typ som en förgreningsdosa/splitter? Nått liknande som jag har för att få 4 usb från ett USB-uttag från datorn.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
En sådan för keystone, sedan en Schneider exxact enkelram
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-centr-pl-keystone-vinklad-vit
@Boilerplate4U
https://www.elbutik.se/product.html/exxact-centr-pl-keystone-vinklad-vit
@Boilerplate4U
Redigerat:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Vad har du för uttag och på vilket sätt krånglar det?Boilerplate4U skrev:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Är det sånna man monterar med actassi/lexcom modularjack i eller är det typ en färdig plint? För lexcom/actassi är generellt riktigt fina och brukar användas i kontor och liknande, men jag har aldrig hört att dom börjat glappa. Trist hursomhelst att det inte hållt för dig :/Boilerplate4U skrev:

