Hej ni som vet.
Jag ska bygga en Carport med plats för tre bilar och ett förråd.
Jag har tänkt att ställa det på plintar med bilplatserna grusade.
Är det väldigt stor skillnad i pengar på en färdig och komplett byggsats jämfört med att köpa allt i lösvirke från brädgården ?
De offerter jag har på kompletta byggsatser ligger runt 50 kkr.
:-/

Men Hallå !!
Är det ingen som byggt Carport i lösvirke eller som har en aning om hur mycket det kan kosta ??

Hej.
Har inget svar på din fråga. Men en undring; Kan man kanske inhandla en byggsats utrikes?
Kostar ju ändå 60-70 tusingar för dubbelcarport inhemskt. Och då behöver man ändå slanta upp för massa tillägg typ takpannor!

Mvh
Lars

kolla carporten.se
enligt mina beräkningar för mitt blivande garage så kommer det kosta 30000 jämfört med byggsats för 62000

Kul med lite svar :)
Jag har en offert på en färdig Carport i byggsats.
Den har då plats för tre bilar samt en förråd.
Storleken är ca. 6,0 x 12, 0 m och priset runt 55.000:- inkl . frakt. Takbeklädnad tillkommer, annars är allt komplett
Jag tycker det verkar rätt bra eller...?

Billigt? Det beror på: Jag utgår från att lås till dörren och grundplintar tillkommer. Men vilka mått har bygget? Kommer färdiga väggblock och takstolar, eller får du ett lass brädor och plank? Är förrådet golvat, isolerat eller invändigt gipsat? Har du fina fönster i förrådet eller inga alls? Vilken klass har du på dörren? Ingår hängrännor och stuprör?

Ännu billigare med lösvirke? Sannolikt! Begär en materialspecifikation, och hämta sedan in offert direkt från ett par brädgårdar och takstolsfabriker.

Det var ju många bra synpunkter du hade Billy.
Visserligen kommer det som färdiga element och med färdiga takstolar, men dörr och fönster ingår ej. Inte heller golvet, isoleringen, takbeklädnad, eller stuprännor.
Att jag själv får fixa till grundplintar är ju självklart.
Jag får väl se hur jag gör. Mycke beslut bir´e ???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.