jag har nu rest stommen till en carport halvfabrikat från Lundkvist Trävaru,.
Det var enkelt att resa och montera, dock r varporten ett problem då Limträbalken är lång, tung, otymplig. Sedan är det pilligt att få pluntarna exakt rätt på plats, Väggmodulerna var lätta och enkla att montera, dock borde väggregeln varit förmonterad på fabrik, Stolparna till limträbalken fick man kapa till på längden. Stolpen, var 115mm medan stolpskorna på plinten Byggmax är 95mm, det gjorde att jag fick lov att ta motorsågen för att fräsa in stolpen så den skulle gå ner i stolpskon, stolpen ställde jag på en 40x40 platta med grus under och en fiberduk i botten. Den lilla 1,8 tons grävmaskinen klarade precis av att lyfta limträbalken på plats i höjdled, nu återstår montage av takstolarna, det får bli med en inhyrd lastbil med 18 meters kran. Det var prisvärt, 1 slagport, 1 gångdörr, byggsatsen kostade 96 tusen med tegeltak, utan takrännor, samma pris om man väljer garage istället, och ett sådant är mycket lättare att montera ihop,

• En mindre grävmaskin hjälper till att lyfta en limträbalk under konstruktionen av en carport.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person som gräver vid grundplint för carport, bredvid stolpsko och hög med grus.
    Skapa konto
  • Delvis byggd carport med uppresta trästommar och grävmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
Hus under konstruktion med nytt tegelliknande tak och nymålad vit plankvägg.
Skapa konto
Nu är grundningen klar, Taket ligger på plats

• Gilla
VLJ
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.