B BGA skrev:
[bild]
Lånad bild.
På 20 år gammal port har plastlisten/tätningen mellan ovan/nederdel vittrat bort delvis och här i Skåne regnar det ofta horisontellt och vattnet kommer in i garaget. Det borde finnas gummilist som metervara. Eftersom porten nästa inte används så är det inte aktuellt att byta ut den.
Tips?
Vet att detta är en väldigt gammal tråd. Jag håller på med att montera en likadan port som din och jag begriper inte hur den svarte plast tätnings list till överkanten av porten ska sitta? Jag undrar om du kanske vill ta ett kort på hur det ser ut på din port?🙂

M Mikael Gebhard Jensen skrev:
Vet att detta är en väldigt gammal tråd. Jag håller på med att montera en likadan port som din och jag begriper inte hur den svarte plast tätnings list till överkanten av porten ska sitta? Jag undrar om du kanske vill ta ett kort på hur det ser ut på din port?🙂
Hittade du någon list eller hur löste du mittenlisten? Har samma bekymmer med gammal car-in port

R RobWal skrev:
Hittade du någon list eller hur löste du mittenlisten? Har samma bekymmer med gammal car-in port
Ja postade i tråden för 5 år sedan med samma problem. Jag löste det med aluminiumlister och det blev väldigt snyggt och har hållt bra i 5 år. Se bild

• 20260728_100020.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Martlm
  • Laddar…
P polarsson skrev:
Ja postade i tråden för 5 år sedan med samma problem. Jag löste det med aluminiumlister och det blev väldigt snyggt och har hållt bra i 5 år. Se bild
Ser bra ut. Har du eventuellt lite bättre bild av hur aluminiumlistens profil ser ut och kommer du ihåg vart du köpte den

P polarsson skrev:
Har du bild på alu-profilen tack?

P polarsson skrev:
Är det en L-profil med T-profil uppe och en L-profil nere?

Kommer ihåg att jag inte hittade u-profil som passade bra så det blev 4 st l-profiler runt hörnen och sen en större l-profil som täckte glipan. Där sitter även en gummilist på nedre delen för att täcka lite bättre men den är onödig.

• 20260819_181711.jpg
    Skapa konto
  • 20260819_181654.jpg
    Skapa konto
  • 20260819_181638.jpg
    Skapa konto
  • 20260819_181627.jpg
    Skapa konto
  • 20260819_181606.jpg
    Skapa konto
P polarsson skrev:
Kommer ihåg att jag inte hittade u-profil som passade bra så det blev 4 st l-profiler runt hörnen och sen en större l-profil som täckte glipan. Där sitter även en gummilist på nedre delen för att täcka lite bättre men den är onödig.
Snyggt. Tack för rådgivningen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.