Tjena!
Gummilisten till min gamla garageport har krympt med åren och jag är på jakt efter en ny. Det är en Car-in port som Crawford servar. Jag ringde dem och de ville ha 1000 kronor för en ny list. Porten är ca 2,5 m bred så det blir 400kr/metern. Jag har försökt hitta andra lösninagr (typ leif arvidsson) men de slutar på ungefär samma pris.

Jag hittade listen på www.door-parts.com för $1.99/feet ~= 45kr/m. Men bara frakten går på 410kr och med moms/tull på det...

Finns det någon som har ett tips på var jag kan köpa denna gummilist på lösmeter i Sverige?

http://www.door-parts.com/ProductDetails.asp?ProductCode=118379&CartID=1

/Fredrik

Provat någon firma som håller på med gummiprodukter typ duk, mattor mm?

Jag har kollat med leif arvidsson och några till men de har inget som passar befintlig konstruktion och då tillkommer kostand för nya aluminiumprofiler. Jag har hitta flera butiker i USA som säljer gummilister enligt den nedan och de kostar mellan $10 och $27 för den längd jag behöver men frakten är rena rånet...

retainBT.jpg

Kollat på e-bay? Har för mig att det var rätt gott om skuttar som kränger delar till portar på ebay.de. Minns inte hur listen till Hörmann ser ut, den vet jag finns att köpa på ebay.

Tackar för erbjudandet, men jag lyckades beställa en från ebay. Frakten slutade på $25, listen på $15.
Nu är det bara till att hålla tummarna att den hittar hem :)

Gött det löste sig.Det brukar inte vara några problem att få sakerna.Beställer ofta bildelar från england,tyskland och usa och det har funkat fantastiskt bra varenda gång.

Stickan56
På jakt efter gummiprodukter?
Kolla www.kuntze.se

MVH Stickan

Skämtar du. Köp tjänsten. 1000 kr/m är ju ingenting.

400 kr/m förlåt. Och du frågar efter andra lösningar. Herregud

Mathias701 skrev:
Herregud
Säger samma sak.
Du gjorde en trådlyft på ca 5,5 år och utan att egentligen ge något svar alls, TS har även löst problemet.

F fredde_o skrev:
Tackar för erbjudandet, men jag lyckades beställa en från ebay. Frakten slutade på $25, listen på $15.
Nu är det bara till att hålla tummarna att den hittar hem :)
Hej tacksam om du meddela adressen

Jag letade upp mailet som var från november 2011 men den artikeln fanns inte kvar. :rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.