Hej!

Är det någon som har putsat med Caparols tunnputs för lättbetonghus? Capatect Solid med Alsitop F. De säljs av Xella som säljer Ytong, så jag antar att det är ett bra system!?

Ingen annan som använt Alsecco Alsitop F? Okej, en liten återkoppling från mig själv då :)

Det är snart 3 år sedan vi valde att putsade fasaden med Alsecco Alsitop F. Det blev riktigt bra! Först ett lager 7 mm puts som vi bakade in armeringsnätet i och sen ytterligare en vända som vi använde putsbräda på för att få till lite struktur.

• Gilla
Andreas Lundgren och 1 till
  • Laddar…
lopec
Bra med återkoppling :) Bilder?

Tunnputs låter ju specifikt. Särskilda regler för målning/efterarbete etc?

@rsa drar igång putsning i veckan med StoLevell Cote F vilket jag misstänker är Stos variant av samma produkt.
Bifoga lite bilder också. Vad blev det för färg sen, rollade ni på den?

E
R rsa skrev:
Ingen annan som använt Alsecco Alsitop F? Okej, en liten återkoppling från mig själv då :)

Det är snart 3 år sedan vi valde att putsade fasaden med Alsecco Alsitop F. Det blev riktigt bra! Först ett lager 7 mm puts som vi bakade in armeringsnätet i och sen ytterligare en vända som vi använde
putsbräda på för att få till lite struktur.
Har du några bilder på fasaden/putsen rsa?

Ganska svårt att ta bilder som återspeglar verkligheten, men jag kan försöka... påminn mig igen om det tar tid...

Vi har inte målat, ganska nöjda med putsens färg som den är. Annars gäller nog en diffusionsöppen färg, typ silikatfärg.

Jag tror det går att få färgad puts från vissa leverantörer också!?

Vi är supernöjda med Caparols system Capatect Solid med AmphiSilan Fasadputs K15.
Krispigt vit i solen :cool:

Vitputsad byggnadsfasad i solen med Caparol-fasadputs, grusgång och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Muthai och 2 till
  • Laddar…
R rsa skrev:
Ganska svårt att ta bilder som återspeglar verkligheten, men jag kan försöka... påminn mig igen om det tar tid...

Vi har inte målat, ganska nöjda med putsens färg som den är. Annars gäller nog en diffusionsöppen färg, typ silikatfärg.

Jag tror det går att få färgad puts från vissa leverantörer också!?
Hade du någon bild på det?

Muthai Muthai skrev:
Hade du någon bild på det?
Missade den här frågan från dig @Muthai. Hör av dig igen om det fortfarande är aktuellt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.