1 699 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Calmarpannan och Iwabo
Är det nån som vet hur Calmarpannan V33 med pelletsöppning funkar med Iwabo villa s brännare från 2001! Gillar pannan skarpt men vill kunna behålla min pelletsbrännare!
Vet inte exakt effekt på brännaren men den ska vara mellan 15 till 20 kw!
Tanken är ju att några år senare byta till iwabos 30 kw framåtbrännare eller liknande! Har sökt trådar men gått bet.
Vet inte exakt effekt på brännaren men den ska vara mellan 15 till 20 kw!
Tanken är ju att några år senare byta till iwabos 30 kw framåtbrännare eller liknande! Har sökt trådar men gått bet.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 461 inlägg
Jag kör en V65 med en Iwabo. Du kan kolla lite på min hemsida om detta, hur jag har satt fast den och så. Vad var det du undrade över?
Hej slipperman! Jo jag har kollat din sida och jag får ta tillfället i akt och säja att de är en mycket intressant och lärorik hemsida du har!
Keep up the good work
V65 är om jag har förstått de hela rätt...Större!
Jag har ett behov som gör att jag klarar mig bra med en V33:a samt två 750 tankar, med resarvation för framtida behov runt 2 kubik.
Såg att du hade Iwabos "framåtbrinnande" på 30 kw och de var nog där ide´n kom att man kanske kunde ha den även i V33:an
Min Iwabo har ju det "klassiska" facket som pelletsen brinner i med korta sotintervaller som resultat....
Så min undran är om den går att köra i V33:an eventuellt med flamriktare monterad men jag tvivlar på att den behövs med tanke på utrymmet ovanför!
Ha de fint och trevlig helg!
Keep up the good work
V65 är om jag har förstått de hela rätt...Större!
Jag har ett behov som gör att jag klarar mig bra med en V33:a samt två 750 tankar, med resarvation för framtida behov runt 2 kubik.
Såg att du hade Iwabos "framåtbrinnande" på 30 kw och de var nog där ide´n kom att man kanske kunde ha den även i V33:an
Min Iwabo har ju det "klassiska" facket som pelletsen brinner i med korta sotintervaller som resultat....
Så min undran är om den går att köra i V33:an eventuellt med flamriktare monterad men jag tvivlar på att den behövs med tanke på utrymmet ovanför!
Ha de fint och trevlig helg!
Medlem
· Västra Götalands Län
· 461 inlägg
När jag hade detaljfråga om brinnutrymme kring Iwabo-brännaren så ringde jag Naturenergi och pratade med Leif. Det var bl.a. den konsultationen som gjorde att jag köpte till distansflänsen för brännarsätet.
Klicka här för att svara