Tänkte koppla in badrumsfläkten men blir lite fundersam då jag på alla andra fläktar bara behövt koppla fas och nolla, ibland även jord om det funnits. Men vad står T för på calimas badrumsfläkt, eller det är ju strömbrytare, men behöver jag använda den ens om jag ska ha fläkten fuktstyrd eller räcker det att jag kopplar fas och nolla som jag alltid gjort tidigare?

Instruktionsblad för anslutning av Calima badrumsfläkt med schema för strömbrytare och fuktstyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av insidan på en badrumsfläkt med synliga elektriska kopplingspunkter märkta med L, N och T på ett kretskort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Har inte strömbrytare till min calima-fläkt, den är inkopplad med fas och nolla och funkar bra :-)

• Gilla
Grillen
  • Laddar…
T är ju en extra strömbrytare som kan vara bra att lägga till om fläkten inte startar snabbt på fukt eller ljusförändring.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
J Josth skrev:
T är ju en extra strömbrytare som kan vara bra att lägga till om fläkten inte startar snabbt på fukt eller ljusförändring.
Jag provar utan till att börja med isåfall. Tänkte mest om det behövdes för att den ens skulle fungera

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.