Har en del projekt på gång och är mer eller mindre chockad över kostnaderna generellt och nästa steg är att förbereda/fylla upp 15-25cm 100m2 och lägga benders betong sten samt jämna till och lägga på ca 5cm matjord för att förbereda för en gräsmatta.

Markstens jobbet kommer in på 217kkr inkl moms, Arbetstid 144 timmar eller 1506kkr/m2
Jord/gräsmatte jobbet 34kkr inkl moms, exkl gräsmatta arbetstid 16 timmar eller 2125kr/m2

Har nån koll på tumregler för att uppskatta kostnaderna ovan alternativt kan hjälpa mig förstå om dessa kostnader är rimliga?

Också nyfiken har tagit in offerter i höstas, marksten ca 100 m2 900-1800 kr /m2inkl. moms.

10 cm matjord, arbete m.m, deponering av överblivet material, så gräsfrön, ca 80-150 kr/m2 inkl. moms.

Finns det riktpriser?

Ser att jag räknade som en kratta, marksten jobbet kommer in på 2075 kr/m2 och gräsmattan 575 kr/m2 inkl moms.

Julistormen, var i landet tog du in offerter?

Jag bor i Göteborg och det verkar generellt som priserna är 25% högre än tex 10 mil plus utanför.

Mindre tätort i småland så kanske inte jämförbart. Tycker det jobbigaste är att det skiljer nästan dubbla priset på offerterna. Jag tog in 4 s, dom låg inte ens mära varandra.. Enligt mig

Jag har bara snackat lite löst med en stensättare men har för mig att han sa ca 800kr/m2 och ca 300kr/m2 för grus. Jag fattade det som att det skulle vara inkl material men kan ha fel. Har inte riktigt kommit fram till det momenten på tomten ännu så får undersöka närmre senare. Gäller i Skaraborg

Jag har nu fått in fler offerter och de är mer rimliga runt 1000kr/m2 för plattorna. Vi har detaljerna kvar men förhoppningsvis utan överraskningar.

Tack för input

Näset Västkusten Näset Västkusten skrev:
Jag har nu fått in fler offerter och de är mer rimliga runt 1000kr/m2 för plattorna. Vi har detaljerna kvar men förhoppningsvis utan överraskningar.

Tack för input
Är det inklusive eller exklusive själva plattorna?

Y YuGi skrev:
Är det inklusive eller exklusive själva plattorna?
Inklusive plattor

• Gilla
YuGi
  • Laddar…

Tack för input
Fick pris på 1000kr/m2 inkl material, bortforsling av asfalt (som numera är miljöfarligt avfall) och kantsten
Är mycket nöjd med både pris och resultat.

Nylagd marksten och kantsten framför en villa, färdigt projekt med bortforslad asfalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Vill Du komma upp i pris så kostar smågatsten med stensättningen ca 1.500 kr per kvm... Nygjord gångväg av smågatsten i varierande brun och grå nyanser, som visar arbete vid stensättning.
Skapa konto
Pågående arbete med att lägga smågatsten i mönster för trädgårdsgång.
Skapa konto

V vic viper skrev:
Fick pris på 1000kr/m2 inkl material, bortforsling av asfalt (som numera är miljöfarligt avfall) och kantsten
Är mycket nöjd med både pris och resultat.

[bild]
Ser ju bra ut, var i landet är detta?

Ser ju bra ut, var i landet är detta?
Norra Skåne.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.