Jag har en Scheppach Tiger 2000 våtslip, en Tormek-kopia. Jag har gjort ett fäste på bänkslipen så jag kan använda universalstödet och jiggarna även där. Men för att slippa flytta det fram och tillbaka tänkte jag skaffa ett extra Tormekstöd. Vet nån om det passar på Scheppachen? Iom att jiggarna passar är diametern samma, 12 mm, men vad är c-c måttet på hålen i maskinen? På min är det 100 mm , finns det nån med Tormek som har lust att mäta detta?
 
Mätte på min T7 och fick det till 90 mm. Surt...
 
Tack för hjälpen. Det var synd att det inte var samma. Får la göra om fästet på bänkslipen så det passar tormekstödet. Eller så är det ju heller inga problem att skaffa en12 mm rundstång och tillverka stödet själv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.