Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Hej,
Jag har en diskmaskin från Ikea, Skinande (Electrulux i botten) där diskmedelsfacket inte gick att stänga, så jag beställde ett nytt fack och skruvade isär maskinen. Jag tog lite bilder under resans gång, men uppenbart inte tillräckligt.Byte av facket gick smärtfritt, men nu när jag trycker på on/off lyser inget (ja, sladden är isatt i uttaget igen)
Någon som har några tankar?
Ikea.502.224.33
Produktnummer: 911 536 017
Kommer lägga in bilder från telefonen...
Jag har en diskmaskin från Ikea, Skinande (Electrulux i botten) där diskmedelsfacket inte gick att stänga, så jag beställde ett nytt fack och skruvade isär maskinen. Jag tog lite bilder under resans gång, men uppenbart inte tillräckligt.Byte av facket gick smärtfritt, men nu när jag trycker på on/off lyser inget (ja, sladden är isatt i uttaget igen)
Någon som har några tankar?
Ikea.502.224.33
Produktnummer: 911 536 017
Kommer lägga in bilder från telefonen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Ja, den var märklig redan från början. Den var aldrig ansluten till något, vilket ja funderade över, Tänkte att Electrolux kanske hade samma kabelhärva till flera maskiner beroende på funktioner och att det på den här modellen inte användes.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Undrar om det inte var en sån jag bytte kondensator i, ska se om jag hittar ett inlägg i prylHLR.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Hittade min tråd, men det var en annan maskin.
https://www.byggahus.se/forum/threads/ikea-renlig-diskmaskin-stendoed.341177/
https://www.byggahus.se/forum/threads/ikea-renlig-diskmaskin-stendoed.341177/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Intressant. Märkligt dock att den har fungerar bra (ok, jag har inte varit jättenöjd, men den har fungerat), tills jag plockades isär den, så det borde väl inte vara en kondensator som gett upp?!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Troligtvis inte.
Men kan vara att det råkade sammanfalla.
Men kan vara att det råkade sammanfalla.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Du menar den inringade i #5, ellerhur?returen skrev:
Jag ska kolla det ikväll, men jag är rätt säker på att den bara går in på ett sätt. Försökte mäta den med multimetern och fick 0V, men det är inte helt lätt att få ner mätproberna. Tycker dock det borde vara tillräckligt, men jag kan ju skala någon EK lite och trycka i så vet att jag har bra kontakt
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Ok, testade att peta in EK i kontakten och mäta igen. 0V, så jag antar att det är dags att leta ny diskmaskin och hoppas man kan hitta någon vettig på Black WeekFairlane skrev:
Du menar den inringade i #5, ellerhur?
Jag ska kolla det ikväll, men jag är rätt säker på att den bara går in på ett sätt. Försökte mäta den med multimetern och fick 0V, men det är inte helt lätt att få ner mätproberna. Tycker dock det borde vara tillräckligt, men jag kan ju skala någon EK lite och trycka i så vet att jag har bra kontakt