Hejsan. Jag har bytt klippmotor på min Stiga 225s och fick en ny mindre motor med adapter kablag och allt passade men min robot vill inte klippa. Hör att klippmotorn startar till och stänger av. Roboten rullar vidare men stannar tillslut och säger i displayen att knivmotorfel. Måste man ändra något i inställningarna då man byter motor?

M Mille Ubbe skrev:
Hejsan. Jag har bytt klippmotor på min Stiga 225s och fick en ny mindre motor med adapter kablag och allt passade men min robot vill inte klippa. Hör att klippmotorn startar till och stänger av. Roboten rullar vidare men stannar tillslut och säger i displayen att knivmotorfel. Måste man ändra något i inställningarna då man byter motor?
Hejsan igen. Nu fixade jag en utbytesmotor från Stiga för min 225s och fick samma lilla motor och kan ni tänka er...jag fick samma fel på den. Knivmotorfel.... Men snälla som de nu var där jag köpte den sista motorn var att jag fick göra ett återköp. Jag gogglade vidare och fann ett intressant inlägg om en ny app från Ambrigio Robot. Och där uppdaterade jag min 225s med utbytt motor och vips så fungerade den. I displayen säger den 2021nu. Men jag skulle nog inte tro att denna uppdatering funkar med gammal motor.
Firman som tog tillbaka min andra köpta motor var väldigt service inriktade och tänkte gå till botten med detta då det är en ersättningsmotor från Stiga och då ska det bara fungera. Så jag inväntar svar från honom. Jag har iallafall fått igång min nu när säsongen är över men det kommer ju en ny snart igen. Behöver tips på bra billiga batteri till 225s då jag tror med den dåliga motorn jag kört med en längre tid tagit hårt på dem samt att de har laddats upp ganska många gånger vilket displayen säger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.