Du har ju glasfibertapet, så lik förbaskat måste du ju sätta någon slags övergång/list/kant där, även om du putsar.
Snyggast hade väl varit att låta glasfibern fortsätta in i fönstersmygen, men det blir knepigt att få fint, om man ska ha på mer glasfiber och försöka skarva.
Jag tror att det enklaste och snyggaste blir att fodra fönstersmygen med antingen melaminskiva (om det inte bygger på för tjockt) eller någon tunn panel.