Hej

Lamporna i fläkten slocknade för någon vecka sedan. Sambon fixade nya glödlampor och enligt honom exakt likadana som satt där sedan innan, jag är dock skeptisk. Lamporna slocknar efter typ 1h, kände på en nyss och brände nästan fingret då den var så varm. När jag googlar lite kommer det bara om trådar om överhettning på led, men är halogen lampor.

Vad kan det vara för fel?
 
Kan ju såklart vara fel lampor. Är ju en djungel det där. Viktigt att hålla koll på watt-tal och så vidare.
 
Du skriver att de slocknar, men går de att tända igen då?

Halogenlasmpor blir alltid väldigt varma. Men det låter ju som det kan ha blivit lampor med för hög effekt. Om det då är 12V halogenlampor så sitter det en transformator i fläktkåpan som gör om 230V till 12V, den stänger av sig om det blir för varmt.
 
Har dom gamla och nya samma watt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.