11 463 läst ·
46 svar
11k läst
46 svar
Bytt diskmaskin och fortfarande vit beläggning
Tabletter är snustorra, aldrig kletiga…Alfredo skrev:
Däremot skall man tänka på att alltid hantera tabletterna med torra händer. Kommer det fukt på tabletterna i förpackningen så klippar de ihop.
Verkar som om Siemens inte håller med.Nissens skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina har i alla fall varit det de senaste 20 åren och fungerat/fungerar utmärkt.Nissens skrev:
Jag vill ändå skölja av handen efter att tagit i dem.Nissens skrev:
Frågan är ju då hur de fungerar om man skall diska i 40 grader och varmvattnet håller 55 grader. Kyler den vattnet då? Eftersom du säger att det fungerat så borde du veta det.Alfredo skrev:
Det är väl inte tänkt att man skall använda varmvatten till både sköljning och diskningen heller, låter lite onödigt och oekonomiskt, åtminstone om man har en elektrisk vvb.
Att du vill skölja handen är ju upp till dig, tabletterna är ändå snustorra, vilket det handlade om.
Redigerat:
Nej den kyler naturligtvis inte något "aktivt". Dock gissar jag att vattnet som kommer in i en "kall" diskmaskin blir betydligt svalare än 55 när det används så det är knappast några problem i praktiken. Sen diskar i alla fall jag aldrig i så låg temperatur som 40 grader så för mig är det en icke-fråga.Nissens skrev:
Varför borde jag veta det? Jag är nöjd med att disken alltid blir ren men funderar inte speciellt mycket på varför eller hur diskmaskinen rent tekniskt fungerar.Nissens skrev:
En diskmaskin sköljer alltid i kallvatten först eftersom varmt vatten får proteiner att koagulera och fastna vilket gör det svårdiskat. Du kan kolla med vilket storkök som helst hur de gör.Alfredo skrev:
Nej den kyler naturligtvis inte något "aktivt". Dock gissar jag att vattnet som kommer in i en "kall" diskmaskin blir betydligt svalare än 55 när det används så det är knappast några problem i praktiken. Sen diskar i alla fall jag aldrig i så låg temperatur som 40 grader så för mig är det en icke-fråga.
Varför borde jag veta det? Jag är nöjd med att disken alltid blir ren men funderar inte speciellt mycket på varför eller hur diskmaskinen rent tekniskt fungerar.
Själva diskprogrammet körs självklart i varmt vatten.
Som sagt, rätt onödigt att använda varmt vatten där det skall vara kallt, av flera skäl.
Du får nog skrolla uppåt och se vad du själv skrivit, för det är ingen annan än du som sett något problem. Eftersom du inte vill utveckla vad det handlar om så utgår jag ifrån att det inte fanns.electroluxaren skrev:
Det är klart att du har rätt i detta.Alfredo skrev:
Jag reparerar storköksutrustning, många diskar blir det...
tunnelmaskiner med magasin är riktigt kul.
Det finns för många tyckare i detta forum och de utmärker sig hela tiden med idiotpåståenden.
Det finns ingen anledning att veta hur en storköksmaskin fungerar som diskar på 2 minuter då det skiljer sig diametralt mot en konsumentmaskin, hela flödet och arbetsmetodiken skiljer, inte minst kemikalierna och temperaturerna.
Helt rätt, men när man väl sköljer disk i storkök, vad sköljer man med då?electroluxaren skrev:Det är klart att du har rätt i detta.
Jag reparerar storköksutrustning, många diskar blir det...
tunnelmaskiner med magasin är riktigt kul.
Det finns för många tyckare i detta forum och de utmärker sig hela tiden med idiotpåståenden.
Det finns ingen anledning att veta hur en storköksmaskin fungerar som diskar på 2 minuter då det skiljer sig diametralt mot en konsumentmaskin, hela flödet och arbetsmetodiken skiljer, inte minst kemikalierna och temperaturerna.
Inte är det varmvatten…
Tror inte att det är någon annan än du som nämnt diskmaskin i storkök…