Hej!
Hade en diskmaskin som började kladda med diskningen , mycket vit beläggning på all disk. Eftersom diskmaskinen va 7 år och satt här när vi köpte huset så ville jag byta . Köpte en helt ny maskin igår och har nu diskat första disken och fortfarande vit beläggning på kastruller och glas...inte alls så mycket vitt på botten av diskmaskinen som det va på den gamla men något litet i framkant kan jag ana. Hur kan detta komma sig? Ställt in allt som går att ställa in , fyllt på salt osv...varför har det blivit såhär?? Mvh
Hade en diskmaskin som började kladda med diskningen , mycket vit beläggning på all disk. Eftersom diskmaskinen va 7 år och satt här när vi köpte huset så ville jag byta . Köpte en helt ny maskin igår och har nu diskat första disken och fortfarande vit beläggning på kastruller och glas...inte alls så mycket vitt på botten av diskmaskinen som det va på den gamla men något litet i framkant kan jag ana. Hur kan detta komma sig? Ställt in allt som går att ställa in , fyllt på salt osv...varför har det blivit såhär?? Mvh
Jag fick problem med diskningen och till slut så bytte jag diskmedel och allt fungerade. det visade sig att eftersom jag varit sparsam med diskmedlet och körde maskinen bara när den var ful, så räckte medlet så länge att det faktiskt blev dåligt av ålder.
Stefan N skrev:
Jag har finish köpt på Ullared ...funderar på att byta till ett annat diskmedel nu.P Plutus skrev:
Vi har hårt vatten , men när jag köpt en helt ny maskin och ställt in hårdheten skulle väl ändå allt fungera?. Den gamla maskinen började krångla för några månader sen och diskade precis som denna nya (fast lite sämre) så funderar på om det ändå inte har med medlet att göra?P paralun skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Vi kör också Platinum. De är sanslöst bra. Nu har vi inte kalkhaltigt vatten.