Bronken
Hej på er!
Vad har jag för chanser att stänga vattnet lokalt och sen. byta toalett utan att stänga av centralt i huset/föreningen?

Har dels denna gamla mora link samt något skumt i kopplingen till toan - vad är det? Är det också en avstängningsventil (se skruv). Se bilder

Närbild av en gammal Mora vattenkoppling med en eventuell avstängningsventil till toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla vattenledningar och avstängningsventiler på en badrumsvägg, del av Mora Link-systemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Karlia
Du kan stänga av vattnet med vreden på den nedre bilden. Provspela toaletten ett par gånger så du är säker på att ha gjort rätt.

I mitt nedre badrum räcker det. Vad det lilla vredet på toaletten är vet jag däremot inte. Där skulle jag provat och se vad som händer. Sitter den där har den en funktion.

Självklart kan du bryta vattnet lokalt och byta toa! Stäng av dom två svarta så försvinner vattnet (om det är ledningen fram till toan såklart) troligtvis kommer du behöva byta den gamla avstängningen på toan, annars är det också en avstängning. Skruva in skruven om det går så är den stängd :)

Bronken
Tack då var det som jag trodde :).
Dock lyckades/vågade man inte vrida vreden som satt väldigt hårt tydligen. Jag får testa lite försiktigt när jag själv är på plats. Dom är nog inte vridna på under detta årtusende (om man ser till resten av inredningen).

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.