Har varit och kikat på ett hus med direktverkande el.

Är det någon här som har bytt från direktverkande el till vattenburen värme? Huset är ett enplanshus på ca 100 kvm och källare.

/SAMJ
 
Prismässigt kan sägas att om du lejer en firma så bör du räkna med ca fem tusen per radiator + inköp och inkoppling av panna.

Inte för att det var svar på din fråga men du kanske ändå var intresserad av kostnaden.
 
Var lite otydlig i min fråga, men det var egentligen pris som jag var ute efter ;D.

Är det någon som har koll på hur man gör med rören, är det brukligt att man drar dem synligt eller kan man dölja dem på något sätt?
 
Oftast dras rören synligt, men det går även att montera dem dolt. Det finns några fabrikat som tillhandahåller slang som dras bakom golvsockeln och under trösklar. Rätt så fiffigt faktiskt.

Kan tänka mig att det är dyrare att dra dolt montage, men det går ju att fråga nån VVS-firma
 
Är det inredd källare annars kan du ju dra rören i kälaren och bara borra dig upp till varje radiator.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.