Samtliga lampor slutade fungera men fläkten fungerar i övrigt. Enligt Thermex själva är det troligtivs en säkring men de lyckas inte förklara på ett bra sätt var den sitter eller hur man kommer åt den. Enbart att den finns "i röret". Jag tog loss motordelen men hittar enbart (nederdelen av) två slutna boxar varav ingen ser ut att innehålla en säkring.
Vet någon hur det här går till? Att ringa en elektriker kostar ju mer än en ny fläkt med restid och "bilersättning" så är inget alternativ
Vet någon hur det här går till? Att ringa en elektriker kostar ju mer än en ny fläkt med restid och "bilersättning" så är inget alternativ
Tack! Hur byta denna, är det värt det? Fläkten är säkert 10 år gammal
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Antar att det är halogenlampor i och med att fläkten har 10 år på nacken. 2st 10W ger 20VA, 4st 20W ger 80VA. Du får kolla antalet lampor och effekten på lamporna och köpa en ny transformator som stämmer överens. Vanliga 12V transformatorer är väldigt billiga, det gäller bara att hitta en som passar storleksmässigt.
Står max 780 watt på en lapp (modellen heter Trapeze 04)
Sparkar liv i en gammal tråd, lyckades du lösa detta?
Jag har en Thermex Decor 600 där samma fenomen uppstått. Det klickar till inne i fläkten när jag trycker på belysningsknappen men ingen lampa tänds, alla fyra är släckta. Kan det vara transformatorn trots att jag hör att det klickar?
Jag har en Thermex Decor 600 där samma fenomen uppstått. Det klickar till inne i fläkten när jag trycker på belysningsknappen men ingen lampa tänds, alla fyra är släckta. Kan det vara transformatorn trots att jag hör att det klickar?
Hade elektriker hemma in annat ärende så bad honom kika. Var transformatorn, köpte ny på lokala järnaffären för ca 200 kr och nu fungerar den. Behövs bara lista ut var man köper de små klämringarna till spottarna, tappat bort två st så de hänger fritt..A Haddock skrev:
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Hej,
Har samma problem på vår nya Thermex just att helt plötsligt lamporna inte lyser men fläkten går. Det är en modern fläkt med LED.
Köpte den tyvärr av Bygghemma som är världens skitföretag när det kommer till kundservice, har väntat fyra månader nu utan reparation. De svarar knappt på mejl och det tar 45 min att nå fram per telefon till någon som säger att dom jobbar så fort dom kan och tyvärr inte kan göra mer.
Har samma problem på vår nya Thermex just att helt plötsligt lamporna inte lyser men fläkten går. Det är en modern fläkt med LED.
Köpte den tyvärr av Bygghemma som är världens skitföretag när det kommer till kundservice, har väntat fyra månader nu utan reparation. De svarar knappt på mejl och det tar 45 min att nå fram per telefon till någon som säger att dom jobbar så fort dom kan och tyvärr inte kan göra mer.
Hej.es.suhaggyB skrev:
Hej,
Har samma problem på vår nya Thermex just att helt plötsligt lamporna inte lyser men fläkten går. Det är en modern fläkt med LED.
Köpte den tyvärr av Bygghemma som är världens skitföretag när det kommer till kundservice, har väntat fyra månader nu utan reparation. De svarar knappt på mejl och det tar 45 min att nå fram per telefon till någon som säger att dom jobbar så fort dom kan och tyvärr inte kan göra mer.
Har du löst problemet, har samma problem alla lampor slutade fungera köpte nya men funkar inte ändå .
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg