Hej! Efter 21år är det nu dags att byta ut våran bergvärmepump, en Thermia villa classic.
Har fått en offert på en Thermia diplomat optimum 10 för 77000 inklusive allt. Låter det vettigt? Och är det en bra pump.
Jag hade satsat på en inverterpump istället.
Dvs en pump med flera växlar.
Då kan du köpa en pump som klarar hela husets effektbehov och köra på elpatron så lite som möjligt.
Rekommenderar även en volymtank för att få upp mängden vatten i systemet och således få ännu bättre driftförhållanden för din värmepump.