Hej! Efter 21år är det nu dags att byta ut våran bergvärmepump, en Thermia villa classic.
Har fått en offert på en Thermia diplomat optimum 10 för 77000 inklusive allt. Låter det vettigt? Och är det en bra pump.
 
Jag hade satsat på en inverterpump istället.
Dvs en pump med flera växlar.
Då kan du köpa en pump som klarar hela husets effektbehov och köra på elpatron så lite som möjligt.

Rekommenderar även en volymtank för att få upp mängden vatten i systemet och således få ännu bättre driftförhållanden för din värmepump.
 
  • Gilla
Pappyros och 1 till
  • Laddar…
Hej
Hur gick det vad valde du och hur mycket minskade du din elförbrukning?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.