10 677 läst ·
24 svar
11k läst
24 svar
Byte av vattenmätare
Passbit är det korrekta ordet...
Och ska man montera två ventiler, innan och efter VM, kan man lika gärna montera en VM-konsol och få en bättre slut-prudukt från början! Även i detta ärende är LK:s sortiment att rekomendera! (och NEJ - jag jobbar fortfarande inte på LK!!!!)
Och ska man montera två ventiler, innan och efter VM, kan man lika gärna montera en VM-konsol och få en bättre slut-prudukt från början! Även i detta ärende är LK:s sortiment att rekomendera! (och NEJ - jag jobbar fortfarande inte på LK!!!!)
Är det inte precis en sådan produkt som Micke länkade till på rinkaby? Och för all del, en sådan jag länkade till hos Beulco?krilleman_215 skrev:
Att du Krille tycker att LK's sortiment är överlägset oavsett vilken produkt vi pratar om, det vet vi sedan tidigare......
Hos LK är det mesta genomtänkt och komplett och enkelt att installera, skulle man råka ut får något knasigt finns det underbar kundtjänst bara ett samtal bort.
Beulco fungerar det med. Men fler och fler upptäcker LK:s produkter... Smaken är ju som baken.
Beulco fungerar det med. Men fler och fler upptäcker LK:s produkter... Smaken är ju som baken.
Hej, Jag skulle vilja ställa en följdfråga på byte av vattenmätare. Om man behöver flytta vattenledningen i samband med byte av vättenmätare kan jag då göra detta detta själv? Dvs. vattnet stänger jag av och byter sedan röret som sitter från vattenmätaren och vidare ut i huset, ca 2 meter rör skall jag byta. Kan även vattenmätaren sedan placeras stående eller måste den vara liggande?
Om du får flytta vattenmätarkonsollen själv beror på vattennätsägaren.
Om vattenmätaren kan monteras på annat sätt än horisontellt beror på vattenmätaren och vad vattennätsägaren har för krav.
Så vi kan inte svara ja eller nej på dina frågor, du måste ställa frågorna till vattennätsägaren.
Om vattenmätaren kan monteras på annat sätt än horisontellt beror på vattenmätaren och vad vattennätsägaren har för krav.
Så vi kan inte svara ja eller nej på dina frågor, du måste ställa frågorna till vattennätsägaren.
Det är ditt lokala vattenverk som sätter reglerna hur det ska se ut när dom ska byta mätaren.
Generellt sett så är det du som äger allt från ventilen i gatan och inåt.
En vanlig vattenmätare får du inte montera ståendes, du behöver en som är klassad för det.
Generellt sett så är det du som äger allt från ventilen i gatan och inåt.
En vanlig vattenmätare får du inte montera ståendes, du behöver en som är klassad för det.
Klicka här för att svara