Byggahus.se
Tror inte det är någon större skillnad. Jag har en tunn foam bakom linern, men jag tror man oftare kör någon sorts nålfiltsmatta nu.

Jag köpte 4m-rullar på jem&fix som jag rullade ut ganska smidigt. Inte mycket jobb att klippa dem bra heller. Det enda som var ett problem med dem var att jag väntade till dagen efter att jag rullat ut dem med att klippa till dem då jag ville att de skulle få en chans att räta ut sig. Det gjorde det utan problem, men de var fruktansvärt varma efter ett antal timmar i solen så det var inte skönt att krypa på dem i stekande sol.
Däremot låg mattorna kvar på sin plats hela tiden när vi bråkade ut linern. (Fyller för tillfället, ca 57 cm fyllt än, ska fixa lite mer bilder snart)
IMG_20190712_225845.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20190712_235453.jpg
Skapa konto

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Det här är den rullen med cellplast som jag använder på väggarna. Även denna levererades av PDK-produkter.
En 25 m rulle med cellplast fick jag ge 1250+moms och frakt för. (Vi hämtade själva så vi slapp fraktkostnader)
IMG_20190713_133437 - kopia.jpg
Skapa konto

• Gilla
Miranda.A
  • Laddar…
Tillsammans med linern fick jag även dessa fyra bitar. Ingen instruktion alls om dem.
Jag har en teori om att det kan vara för att förstärka upp hörnen på linern när den ska fästas i ovankant? (Ingen snäpinlist här utan linern kommer fästas i en liggande regel ovanpå muren)
Är min teori om dessa korrekt, och isf finns det knep på hur det ska monteras i hörnen? Liggande eller stående? Ska den gå upp över kanten eller ska det enbart ligga i den sidan som är in mot själva poolen?
Tack för snabbt svar då jag troligtvis skulle behöva få dit dessa inom några timmar.
IMG_20190714_144119.jpg
Skapa konto

Sådana bitar har jag tyvärr aldrig sett......

Snacka om bra service. Skickade ett mail till PDK produkter och frågade vad det var för lappar och hur det ska användas.
De svarade trots söndagkväll och informerade att man använder dem om man behöver klippa upp hörnen och att det funkar bra att limma med PVC-lim.
Passar ju bra att jag har tangit kvar från rörinstallationerna då =)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.