Hallå!

Höll på att byta tätning på ena sidoglaset, efter att ha rengjort och använd alla slags svordomar i världen för att få distansmuttrarna på plats så får jag helt enkelt inte ena skruven att ta på nå vis alls. Efter lite fler svordomar så plockar jag bort allt igen och upptäcker då att skruven är deformerad samt att gängorna i insatsen ser halvt trasiga ut..

Eftersom jag inte får dit skruven så den kan trycka glaset tätt dikt ann så funderar jag vad som är smidigast/bäst.

1. Täta glaset med något värmebeständigt silikon, om det nu finns något som klarar det?
2. Köpa nån gängstång och försöka rädda gängorna?

Skadat fönsterkarm med deformerad skruv och delvis förstörda gängor efter försök till byte av tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en sidoglas med tätning och verktyg, med synliga skador på skruven och gängorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Deformerad skruv hålls upp framför en trägolvbakgrund, visande skadade gängor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.