H H-Thomasson skrev:
Kör på löpande i stället om du tycker det är dyrt med fastpris. Ang att vänta in och samordna med kommunala vattenbolaget så är det svårt för din vvs firma att hitta ett jobb där i mellan som tar X tid.
Jo men det kanske ryms en 15m lång avloppsledning även i offerten?
Allt beror egentligen på grävaren och den han har i gropen... är man rutinerade så går det mycket snabbt.

E Elina Possebo skrev:
Hej! Hoppas få lite snabba svar kring en offert :)

Jag dränerar just nu runt om mitt hus, och i samband med det gick inkommande vattenledning av. Rörfirma lagade ledningen, men då vi i samband med det upptäckte att vattenledningen var av PVC istället för PM. Förmodligen är ledningen inte bytt sen huset byggdes 1958. Nu funderar vi på att byta hela vattenledningen ut till gatan. Kommunen vill då även byta ut sin servis i gatan.

Priset vi fått av rörfirman är 19.785kr inkl. rot. 12768 i arbetskostnad (inkl. rot) och material 7017kr. I detta ingår ny slang från ventilen till gatan (ca 15m), koppling samt håltagning för att nå fram till vattenmätaren. Schaktkostnad tillkommer och kommer isf utföras av firman som utför dräneringen runt huset.

Jag tycker spontant att detta känns väldigt dyrt? 12.768 i arbetskostnad måste betyda ungefär två hela dagars jobb? Vad tror ni?
Hur slutade det hela?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.