Hej

En som frågade mig i fall jag visste vem som byter huvudledningskran i en villa.

Byter vattenverket båda kranarna eller bara den första?

orsaken till varför han vill byta är att den ena läcker.
 
Är det kranarna i mätarställningen du menar?
I våran kommun tillhör mätarställningen och kranarna fastghetsägaren, och vattenmätaren tillhör kommunen.
Men för att byta kranarna så måste servisventilen i gatan stängas, det arbetet bör man överlåta till kommuns VA-personal att utföra. Skulle fastighetsägaren ha otur och dra sönder servisventilen eller spindelstången så måste gatan grävas upp och i allt vatten i gatan måste tillfälligt stängas av. Inte så kul att stå för den notan :o
 
om du ringer din mokare så beställer han avstängning i gatan och sedan byter han mätarkonsol åt dig
 
drakhenke skrev:
om du ringer din mokare så beställer han avstängning i gatan och sedan byter han mätarkonsol åt dig
Eller så ringer man själv och beställer avstägning och köper ny konsol på rinkaby eller liknande och slipper stå där 3 gånger och vänta på en mokare som inte kommer. ;)
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
snuttjulle skrev:
Eller så ringer man själv och beställer avstägning och köper ny konsol på rinkaby eller liknande och slipper stå där 3 gånger och vänta på en mokare som inte kommer. ;)
Har du ringt mig kanske !! jag kommer alltid i tid :cool:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.