Hej på er. Jag gillar släp, och därför köpte jag mig mitt tredje släp som ska få bli bosatt i vinterstugan för att jag ska slippa pendla med ett hemifrån. Där kommer det få vara med om blandade körningar. Men kommer under vintern agera som skotersläp lite då och då när det ska letas puder en bit bort. Jag kom över ett 1300 kg släp med tipp billigt som kommer passa perfekt när jag får iordning på det.
Drog in det i garaget, hissade upp det på lyftbordet och började kolla status samt riva bromsar. Allt ink tipp och belysning ser funktionellt ut förrutom bromsskölden som är upprostad. Tänkte köpa ny och svetsa dit men undrar om något gjort det förrut och har några tips? tänkte mest på hur man får den rak och på rätt ställe. Ha de gött
Drog in det i garaget, hissade upp det på lyftbordet och började kolla status samt riva bromsar. Allt ink tipp och belysning ser funktionellt ut förrutom bromsskölden som är upprostad. Tänkte köpa ny och svetsa dit men undrar om något gjort det förrut och har några tips? tänkte mest på hur man får den rak och på rätt ställe. Ha de gött
Har hamnat i samma. Vet de var längesen nu men hur gick de för dig?S självklart skrev:Hej på er. Jag gillar släp, och därför köpte jag mig mitt tredje släp som ska få bli bosatt i vinterstugan för att jag ska slippa pendla med ett hemifrån. Där kommer det få vara med om blandade körningar. Men kommer under vintern agera som skotersläp lite då och då när det ska letas puder en bit bort. Jag kom över ett 1300 kg släp med tipp billigt som kommer passa perfekt när jag får iordning på det.
Drog in det i garaget, hissade upp det på lyftbordet och började kolla status samt riva bromsar. Allt ink tipp och belysning ser funktionellt ut förrutom bromsskölden som är upprostad. Tänkte köpa ny och svetsa dit men undrar om något gjort det förrut och har några tips? tänkte mest på hur man får den rak och på rätt ställe. Ha de gött
Jag vet inte om det gäller längre (80-90 tal) men förr var väl Bromsar + fälgar Merca (5 bult) och Opel (4-bult)
Har väldigt svårt att tro att släptillverkaren gör egna bromsar, hjulnav, bromstrummor mm. Axlarna är säkert egna.
Har väldigt svårt att tro att släptillverkaren gör egna bromsar, hjulnav, bromstrummor mm. Axlarna är säkert egna.
Hittade ingen information om de heller så bytte hela axeln.
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 inlägg
nä det stämmer inte. Det är bara bultmönstret som är lika. Komponenterna är släpvagn special.RmK_71 skrev:
Nu kan jag meddela att släpet officiellt är obromsat sedan igår.
regbesiktning och kontrollbesiktning gjort på en kvart till den nätta summan av 1350:- (hmm dyrt)
Plockade bara bort allt som hade med bromsar att göra och bultade stången.
regbesiktning och kontrollbesiktning gjort på en kvart till den nätta summan av 1350:- (hmm dyrt)
Plockade bara bort allt som hade med bromsar att göra och bultade stången.
Klicka här för att svara

