BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Jag vet inte vad du tycker är snyggt men när det gäller underhåll så brukar ju svenska FM Matsson och Mora vara bra eftersom de har lagerför delar under mycket lång tid och rörmokarna är välbekanta med dem.
Mora är låångt ifrån vad de en gång varit. Har bytt ut alla mina Mora mot Noro som också är svensk och finns i Bygghemma bolagen.BirgitS skrev:
FM mattson enbart i köket och tvättstugan pga stänga av diskmaskin vatten etc.
Dusch har Grohe cc 160 som Fungerar.
K-Rauta, Bauhaus m fl har reat ut Noro och Hafa sedan Bygghemmas moderbolag köpt upp dessa företag.
50% på blandare och pop up ventil. Då passade jag på.
Noro (själva kranen) kan du montera för hand utan verktyg.
50% på blandare och pop up ventil. Då passade jag på.
Noro (själva kranen) kan du montera för hand utan verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Jag skrev visserligen om underhåll och att ha reservdelar under lång tid. Hur länge har då t.ex. Noro reservdelar?MRLINDELL skrev:
Mora och FM Mattson är samma företag.
Då vill du inte veta vad en hantverkare skrev i forumet om Noro tidigare i veckan, för att inte tala om all kritik mot Bygghemma-koncernen i forumet.
De väljer bort Noro, Hafa etc för de kan inte konkurrera med Bygghemma, det är där skon klämmer.BirgitS skrev:
Jag skrev visserligen om underhåll och att ha reservdelar under lång tid. Hur länge har då t.ex. Noro reservdelar?
Mora och FM Mattson är samma företag.
Då vill du inte veta vad en hantverkare skrev i forumet om Noro tidigare i veckan, för att inte tala om all kritik mot Bygghemma-koncernen i forumet.
Man skall nog inte pilla i en blandare alls oavsett vad man har för avsikt.yonna skrev:
Har du hårt vatten så håller blandaren lite kortare mot en som har "mjukt" vatten eller riktig avhärdning.
Man byter den keramiska delen i blandaren när den börjar droppa. Priserna varierar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
FM Mattsson och Mora har sprängskisser på deras webbplatser så att du kan se hur delarna sitter ihop. Det finns ju också kompetens i forumet när det gäller vanliga blandare och fabrikat, i form av åtminstone en rörmokare, och jag vet att andra har fått hjälp att byta ut förslitna delar efter många år.yonna skrev:
Av de två är det Mora som har en mer designinriktad profil.
Klicka här för att svara