Hej! Har dragit på mig ett litet (nytt projekt för mig) hemma och ska byta blandare, allt har gått bra tills vi skulle koppla nya blandaren till kopplingen.. Den passar inte. Nya blandaren har en A3/6 gänga.. Hur ska jag gå tillväga? Bifogar bild nedan;
(Är inte kunning inom detta)
Tack!!
(Är inte kunning inom detta)
Tack!!
3/8" är en gängstorlek, menade du den? Det är samma som g10/r10. Jag skulle nog kapa av gamla kopplingen och sätta dit en helt ny istället.
Är det 12 rör som kommer matat skulle en 12xr10 göra jobbet fint. T.ex,
https://www.hornbach.se/p/vatette-rak-koppling-1136-12xr10-utvandig-ganga-forkromad/5139136/
Är det 12 rör som kommer matat skulle en 12xr10 göra jobbet fint. T.ex,
https://www.hornbach.se/p/vatette-rak-koppling-1136-12xr10-utvandig-ganga-forkromad/5139136/
Rickard. skrev:
Tack! Du har rätt, ser att jag skrivit fel. På anvisningarna står det G3/8Rickard. skrev:
Behövde byta dubbelnippel till en 3/8. Tack för ditt svar!
Rickard. skrev:
Tack för ditt svar! Yes, menade 3/8. Nu är det löst, behövde byta dubbelnippelådal skrev:
Klicka här för att svara

