Har en gammal variant som skall bytas ut mot en som ger värme lite tillfälligt tills allt byts ut i höst. Min fråga är då de grova rören som jag tolkar är till att leda vatten till elementen om jag så önskar går det att bara att plugga rören eller måste jag koppla ihop dem. Tänkte inte köra varmvatten till värmen via VVB. Jag har ju så att jag kan värma vattnet både med el och pellets. Sen de 2 smala rören borde vara in kallt och varmt ut,
Så några tips och råd?
Så några tips och råd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du riva hela rasket i höst så behöver du inte plugga värmerören, bara se till så det inte cirkulerar så du får värmeförluster.
Dragning till nya beredaren görs från mina pilar KV/VV.
Allt till höger om pilarna kan du skrota om du har ett ventilrör på varmvattenberedaren.
Dragning till nya beredaren görs från mina pilar KV/VV.
Allt till höger om pilarna kan du skrota om du har ett ventilrör på varmvattenberedaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara