Hej, min vreddimmer Eljo Trend, strular med mittpinnen som inte vill funka längre, vilken liknande vred dimmer ska jag byta till för LED?
(Jag har nu GU10 230v lampor men tänkte byta till GU10 230v LED lampor nu när jag ändå måste byta vreddimmer)

• Vit dimmer för väggmontering från Schneider Electric, modell Transistordimmer, Trend, max 315W.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Denna brukar fungera med de flesta LED som är dimbara. Har du otur behöver en nolla kopplas in på den men för det mesta fungerar det utan.
[länk]
Just det, som bonus fungerar Trendseriens ram och ratt på den också.
Tack för svar Mussli ! Det uppskattas !
Tror du mitt antagande är rätt, att min dimmer är kass, eftersom pinnen inte längre går att trycka till på, längre?
(Eller går det att fixa?)

Daydreamer Daydreamer skrev:
Tack för svar Mussli ! Det uppskattas !
Tror du mitt antagande är rätt, att min dimmer är kass, eftersom pinnen inte längre går att trycka till på, längre?
(Eller går det att fixa?)
Om pinnen känns svampig utan ett distinkt klick är dimmern kass, ett vanligt problem med gamla vriddimmers.

Müssli Müssli skrev:
Om pinnen känns svampig utan ett distinkt klick är dimmern kass, ett vanligt problem med gamla vriddimmers.
Tack Mussli, har nu bytt dimmern till den du rek o nya LED lampor samtligt, tack speciellt för tipset att gamla ratten funkar att återanvända i gamla ramen !

”Just det, som bonus fungerar Trendseriens ram och ratt på den också.”

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.