Nuvarande vattenlås till tvätthon i tvättstugan i källaren, ser ut som på bilden. Finns väl anledning att tro att det är original från -50 då huset byggdes.
Efter att ha runnit dåligt en tid, är det nu i det närmaste helt stopp. Renspluggarna eller vad det heter är fastrostade. Vågar inte dra för mycket, ifall allt bara rasar ihop...
Tänkte mig att byta ut det mot något modernare, som går att rensa, då det ju nog kan bli ett och annat som slinker ner där...
Funkar det så här?
-Såga av röret vid golvet, lämna några centimeter upp
-Trycka i en gummimuff
-Skaffa ett "handfats-avlopp", med rör och vattenlås etc, med separat anslutning för tvättmaskinsavloppet
-försöka få ur befintlig sil och utlopp för att sedan sätta i ett nytt
Är jag inne på rätt spår? En snabbmätning visar att röret ser ut att vara lika stort som det vi har under handfatet i badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha runnit dåligt en tid, är det nu i det närmaste helt stopp. Renspluggarna eller vad det heter är fastrostade. Vågar inte dra för mycket, ifall allt bara rasar ihop...
Tänkte mig att byta ut det mot något modernare, som går att rensa, då det ju nog kan bli ett och annat som slinker ner där...
Funkar det så här?
-Såga av röret vid golvet, lämna några centimeter upp
-Trycka i en gummimuff
-Skaffa ett "handfats-avlopp", med rör och vattenlås etc, med separat anslutning för tvättmaskinsavloppet
-försöka få ur befintlig sil och utlopp för att sedan sätta i ett nytt
Är jag inne på rätt spår? En snabbmätning visar att röret ser ut att vara lika stort som det vi har under handfatet i badrummet.
Det är gängat precis under hon, längst upp. Har inte fått tag på något lämpligt verktyg att nå om den stora muttern eller vad det heter i det här fallet...
Ett alternativ är ju att borra upp renspluggen och se om det går att dra ur något gegg, så vi kan använda avloppet, och sedan spara ihop till en rörmokare...
Ett alternativ är ju att borra upp renspluggen och se om det går att dra ur något gegg, så vi kan använda avloppet, och sedan spara ihop till en rörmokare...
Klicka här för att svara