G guggen skrev:
Jag tror du borde klara dig med 20A utan problem även för CTC, men kolla så att det går att begränsa effekten/elpatron om det skulle behövas. CTCn är en välbyggd tung pjäs och är väldigt tyst.
Är du dock säker på att en 610 räcker? Det är ctcs minsta av de nyare och har bara en nominell effekt på 6kw, mitsun har 10kw tror jag. Borde de inte offerera en 614, som är ungefär lika kraftig som mitsun?
Att du skulle behöva en 500l är bara trams, det går åt lika mkt energi att värma upp en 300l när du tagit ut ett badkar som en 500l. Och ett badkar kanske kommer använda hälften av den lagrade energin i 300 tanken.
Vet faktiskt inte varför ctc offereras med en mindre effekt än både boschen eller mitsu.

Lutar åt mitsubishin, det enda som oroar är alla klagomål på ljudnivån på utedelen..

• Skärmdump av en värmepumps dimensioneringskalkylator med ifylld boyta och beräknat värmebehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har Även börjat skissa på elementen som ska upp! Blir nog Thermopanel v4. Visst är framledningstemperaturen 55/45 på värmepumpar? Några synpunkter?

Blir 22mm stam med 15 avstick

• Schematisk ritning av husplan med mått och anteckningar för installation av Thermopanel v4 och värmesystem.
    Skapa konto
  • Ritning av husplan med anteckningar för installation av Thermopanel element och rörledningsskisser.
    Skapa konto
  • Gilla
Nawroz
  • Laddar…
Nya elementen sitter, undertaket har jag slitit ner och förstärkt/borrat hål åt ers höghet som ska dra värmestammar:crysmile:

Ska gjuta "platta" åt utedelen som kommer i augusti men hur har ni placerat era utedelar? Behövs det något speciellt fritt mått från fasad? Hittar inget från mitsubishi själva tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.