Vi är sugna på att renovera utseendet på vår inbyggda kamin. Vi är nöjda med placeringen, och själva kaminen som är installerad så det är endast den synliga biten som ska göras om. Idag ser det ut som på bilden nedan:
Väggen runt kaminen är alltså klädd med sten, som tycks vara enskilt fastgjorda med fix direkt mot teglet bakom. Ramen av bruna träreglar är ren dekoration.
Idén är att med blod, svett och tårar avlägsna stenarna och trädetaljerna och sedan putsa väggen till ett mer traditionellt utseende.
Eftersom ingen modifikation av själva kaminen, murstock eller skorsten ska göras antar jag att det inte är frågan om några större administrativt jobb. (Eller?)
Finns det ytterligare man måste tänka på innan jag planerar vidare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggen runt kaminen är alltså klädd med sten, som tycks vara enskilt fastgjorda med fix direkt mot teglet bakom. Ramen av bruna träreglar är ren dekoration.
Idén är att med blod, svett och tårar avlägsna stenarna och trädetaljerna och sedan putsa väggen till ett mer traditionellt utseende.
Eftersom ingen modifikation av själva kaminen, murstock eller skorsten ska göras antar jag att det inte är frågan om några större administrativt jobb. (Eller?)
Men jag som tyckte det var så vackert!Ingenting är så vackert som naturligt matrial..men om ni vill ha det ljusare varför inte bara måla ovanpå?Man kan kalka men också måla med annan färg.Om ni just nu tycker väggen är för svår att hålla rrn då kan man mätta stenen med stensåpa dom ger en yta som stöter ifrån...omdirigerad skrev:
Vi är sugna på att renovera utseendet på vår inbyggda kamin. Vi är nöjda med placeringen, och själva kaminen som är installerad så det är endast den synliga biten som ska göras om. Idag ser det ut som på bilden nedan:
[bild]
Intrycket gör sig bättre på bild, i verkligheten är det väsentligt mycket mer lösa stenar, ojämnheter och allmänt inte alls så "naturligt".
Att måla ovanpå är inget alternativ, det vore som att måla en stenmur.
Att måla ovanpå är inget alternativ, det vore som att måla en stenmur.
Klicka här för att svara