7 234 läst ·
41 svar
7k läst
41 svar
Byta ut laserskrivare mot ny
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Eller så väljer man sina inköpsställen eftersom det kan skilja 50% i inköpspris på originaltoner.optimum skrev:
Jag har senaste åren valt Megashop som har stort lager och är bland de absolut billigaste:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ibland kan det vara bättre att köpa nytt. Denna har jag bra erfarenhet av och kommer med fulla toners som kostar mer än skrivaren ensamt: https://www.dustinhome.se/product/5010853171/color-laserjet-enterprise-m553n
Den jag köpte var tillverkad i Japan, vilket kändes som en kvalitetsstämpel. Även tonern brukar komma därifrån.
Redigerat:
Bra tips, tackMultiMan skrev:
Eller så väljer man sina inköpsställen eftersom det kan skilja 50% i inköpspris på originaltoner.
Jag har senaste åren valt Megashop som har stort lager och är bland de absolut billigaste:
[bild]
Ibland kan det vara bättre att köpa nytt. Denna har jag bra erfarenhet av och kommer med fulla toners som kostar mer än skrivaren ensamt: [länk]
Den jag köpte var tillverkad i Japan, vilket kändes som en kvalitetsstämpel. Även tonern brukar komma därifrån.
Fulla toner kunde man betalat en tusenlapp mer från början. Men ditt tips har ju det så.
Jag brukar köpa toner på detta ställe. Köper dock alltid orginal, men även den ser ju ut för att vara billigare här än där du köper.MultiMan skrev:
Eller så väljer man sina inköpsställen eftersom det kan skilja 50% i inköpspris på originaltoner.
Jag har senaste åren valt Megashop som har stort lager och är bland de absolut billigaste:
[bild]
Ibland kan det vara bättre att köpa nytt. Denna har jag bra erfarenhet av och kommer med fulla toners som kostar mer än skrivaren ensamt: [länk]
Den jag köpte var tillverkad i Japan, vilket kändes som en kvalitetsstämpel. Även tonern brukar komma därifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle säga att det inte egentligen hänt något nämnvärt alls när det gäller laserskrivare de senaste 10 åren åtminstone. Det de gjort är väl främst att byta ut metalldelar mot plast. Har en Brother med kanske 10 år på nacken. Den är rejäl med mycket metall i. Några år senare var det mesta plast i de nya modellerna, men fortfarande samma pris. Gissar att utvecklingen fortsatt åt samma håll, dvs öka marginalerna för tillverkarna så mycket det går utan att någon klagar alltför mycket. Så mitt råd är att behålla välfungerande äldre skrivare så länge som möjligt och först byta om de börjar strula alltför mycket.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Du vet det papperslösa samhället... Det kräver sina papperNyfniken skrev:
Annars brukar jag oftast använda skrivaren till att skriva ut med.
Fördelen om man använder som brevpress det är att man inte behöver byta ut den.
Jag varken har möjlighet att skriva ut på jobbet och har inte lust... Jag flänger runt och är aldrig på kontoret.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Jag har handlat av 123ink tidigare men de toners jag använt på senare tid var förmånligare ett tag på Megashop.HasseTeknik skrev:
Bra att du tipsar om 123ink oavsett eftersom de brukar vara riktigt aggressiva med priserna, som synes på ditt exempel.
Man bör dock kolla mellan några butiker inför varje köp för det kan svänga och det handlar lätt om rätt stora belopp.
Om man funderar på att köpa en ny skrivare, så tycker jag att en viktig urvalsparameter är OM det går att köra på " pirattoner". I mitt fall gick det bra ända till jag gjorde en FW- uppdatering, då det sedan bara fungerade med orginal ☹️. Var nästan så att jag funderade på att ställa företaget till svars för att de försämrat min inköpta produkt och utan möjlighet att backa tillbaka till fungerande version. Ungefär samma, som att om ett bilbolag byter FW med följd att bilen får en maxhastighet på 70 km/h.
Jag gör i ordning recept från artiklar mm jag hittar i form av dokument.
Dessa skriver jag ut och har i en plastmapp och plockar fram när jag ska laga mat.
Efter ett tag blir de kladdiga och jag skriver ut nya.
Visst kan man ha recepten på en ipad men den blir rätt så kladdig vid matlagning.
Enklare med ett utskrivet papper med recepten.
Sedan har jag checklistor när vi öppnar och stänger sommarbostaden.
Perfekt i pappersformat man sätter i en plastficka och lätt kan skriva dit något extra man kommer på.
Jo jag är rätt så datoriserad och utvecklar webblösningar mm så där är inte hindret.
Vissa saker gör sig bättre i pappersform.
Dessa skriver jag ut och har i en plastmapp och plockar fram när jag ska laga mat.
Efter ett tag blir de kladdiga och jag skriver ut nya.
Visst kan man ha recepten på en ipad men den blir rätt så kladdig vid matlagning.
Enklare med ett utskrivet papper med recepten.
Sedan har jag checklistor när vi öppnar och stänger sommarbostaden.
Perfekt i pappersformat man sätter i en plastficka och lätt kan skriva dit något extra man kommer på.
Jo jag är rätt så datoriserad och utvecklar webblösningar mm så där är inte hindret.
Vissa saker gör sig bättre i pappersform.
Sedan kan man slå ett öga på prisjakt för sin toner och få ytterliggare halva priset (nästan)
Tex HP 504A (Cyan)
Tex HP 504A (Cyan)
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Många skrivarleverantörer har annars en app som det går att skicka dokument till. Sedan skriver appen ut på skrivaren. Detta kräver att skrivaren är kopplad till nätverk. Jag har gjort det till min gamla Brother för många år sedan, men efter att ha testat har jag inte behövt det mer. För mig är utskrifter något som görs så sällan att det inte finns någon anledning att skrivaren är igång. För att spara ström och även ta bort den (minimala) risken för brand, så är strömsladden utdragen. Så, när jag skriver ut behöver jag ändå gå till skrivaren och då kan jag lika gärna skriva ut från dator.M mype skrev:
