Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag har en färglaserskrivare från brother säkert är mer än 5 år.
Nu när tonern börjar ta slut på 2 av färgerna och jag inser att det är dags att byta trumma då jag aldrig gjort det.
Att byta 2 toner och trummor kostar en del. En färglaser är inte speciellt ny.
Har laserskrivarna blivit mycket bättre på 5 år? Ellet behålla den gamla som fortfarande fungerar!
Nu när tonern börjar ta slut på 2 av färgerna och jag inser att det är dags att byta trumma då jag aldrig gjort det.
Att byta 2 toner och trummor kostar en del. En färglaser är inte speciellt ny.
Har laserskrivarna blivit mycket bättre på 5 år? Ellet behålla den gamla som fortfarande fungerar!
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Det är väldigt sant. Jag misstänker dock att skrivaren tillhörde den billigare delen.... om jag känner mig rätt...
Jag köpte ny färgtooner på ebay.B Byggdjuret skrev:Jag har en färglaserskrivare från brother säkert är mer än 5 år.
Nu när tonern börjar ta slut på 2 av färgerna och jag inser att det är dags att byta trumma då jag aldrig gjort det.
Att byta 2 toner och trummor kostar en del. En färglaser är inte speciellt ny.
Har laserskrivarna blivit mycket bättre på 5 år? Ellet behålla den gamla som fortfarande fungerar!
Finns kompletta satser med 4 färger och verktyg för att göra hål i de gamla och tömma ur resterna och fylla på nya.
De som brukar följa med en skrivare är knappt halvfulla och mekaniken håller oftast en påfyllning.
Den toner jag jag köpte till min HP färglaser kostade totalt ca 700 kr.
Funkar kanonbra
Följer med nya chipp som är räknare för hur många sidor man kan skriva ut.
Lite kladd av pulvret men klart värt jobbet.
Nya toners hade kostat 5-6 tusen
Jag har original kassetter med nytt pulver och nya chipp.
Original som följer med skrivaren är bara att komma igång med och mekaniken samma som i helt fyllda toners.
Går minst en fyllning till
Medföljande brukar räcka till 1000 sidor och en full toner räcker ofta till 5000 sidor
Original som följer med skrivaren är bara att komma igång med och mekaniken samma som i helt fyllda toners.
Går minst en fyllning till
Medföljande brukar räcka till 1000 sidor och en full toner räcker ofta till 5000 sidor
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag har hunnit byta några omgångar under dessa år och har alltid kört original. Känns bäst...
Frågan är om laserskrivaren blivit så pass mycket bättre? Visst LED har kommit men frågan är om det är värt att byta ut en fungerande maskin därför? Den jag har är en Brother HL-3140cw
När min bläckstråleskrivare lägger ner så blir det att jag byter helt. Och då satsar på en skrivare som är bra på foton.
Förvisso kommer jag sakna scannern med arkmatning. Men om sanningen ska fram är det ytterst sällan jag scannar.
Så de gånger får man anstränga sig lite extra. Vi skriver ut mer bilder än vi scannar.
När det gäller bläck så läste jag nånstans att HP´s är så pass svårt att få fram kopior till kvalitén blir inte lika bra.
Det var någon test jag läste. Men jag minns inte var och när så. Med andra ord ingen källa.
Sen gillar tillverkarna att på peka att deras prylar alltid är mycket bättre och att original kommer förstöra skrivaren. Där man ska vara lycklig om bara skrivare exploderar
Men så är det alltid. original är alltid bäst. jag läste manualen till en toyota
där skulle man bara använda original spolarvätska.....
Frågan är om laserskrivaren blivit så pass mycket bättre? Visst LED har kommit men frågan är om det är värt att byta ut en fungerande maskin därför? Den jag har är en Brother HL-3140cw
När min bläckstråleskrivare lägger ner så blir det att jag byter helt. Och då satsar på en skrivare som är bra på foton.
Förvisso kommer jag sakna scannern med arkmatning. Men om sanningen ska fram är det ytterst sällan jag scannar.
Så de gånger får man anstränga sig lite extra. Vi skriver ut mer bilder än vi scannar.
När det gäller bläck så läste jag nånstans att HP´s är så pass svårt att få fram kopior till kvalitén blir inte lika bra.
Det var någon test jag läste. Men jag minns inte var och när så. Med andra ord ingen källa.
Sen gillar tillverkarna att på peka att deras prylar alltid är mycket bättre och att original kommer förstöra skrivaren. Där man ska vara lycklig om bara skrivare exploderar
där skulle man bara använda original spolarvätska.....
Fick en vax färgskrivare från jobbet på 90-talet och med min lilla utskriftsmängd så försvann 2/3 delar av vaxpatronerna i uppvärmning och rengöring. Nästan lika fort försvann skrivaren till de sälla jaktmarkerna.
