Hej!

Hittade ingen liknande tråd så frågar...

Har börjat renovera den nyinköpta sommarstugan. Har tagit bort spånskivor från innerväggar i 2 rum och börjat såga bort furugolvet.

I väggarna var det ca 5 cm isolering, Gullfiber från -64, mattor som sjunkit ihop något. Annars bra och torrt.

Är isoleringen man köper idag bättre på något sätt?

Jag har tänkt regla på och lägga ytterligare 45 mm isolering, frågan är om det finns en poäng i att byta ut den som redan sitter. Skivor skulle såklart sitta lite bättre...
 
L
Det är samma kvalitet på det du har och nytt , så varför slänga det som finns , använd det , fixa bara till att det ligger jäms med reglar och annat , inga glipor , då bara lägga in mera av det du köper , det beror på om dom gamla är a löstyp ( matta ) eller skiva , men ändå en form av kapitalförstörning att svinga iväg det
Det bör finnas vindpapp eller väv direkt innanför panelen som förhindra drag genom väggen ,
kan sättas mellan de stående reglerna
 
  • Gilla
Ulric
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.