Aaargh!! Jag har slarvat med underarbetet! >:( Suck. Nu när ljuset faller in så ser det INTE KUL UT. :-[

Det trista partiet finns väl avgränsat under en våd. Kan jag byta en tapetvåd utan att sabba allt? (Har tapeter kvar)
Hur gör jag då? Försöker riva ned våden försiktigt eller bara slipa "igenom den". ::)
Skarvarna? Ska de också slipas lite försiktigt? Just nu känns det löjligt med en ful skarv i jämförelse med detta. :(
Annars blir det till att sätta upp en tavla...synd då bara att stället inte riktigt passar sig för någonting. :-/

TACKSAM för snabbt tips! :)

Har upplevt samma problem... Inte kul. Jag spacklade, slipade och satte en våd till utanpå. Efteråt gick det inte att se fusket om man inte visste om det. Slipa igenom eller riva medför nog bara extra arbete och ännu svårare att få det snyggt. Är det inte en alltför bred vägg kan du ju alltid spackla och sätta nya våder på hela väggen för att få det helt osynligt.
Lycka till

/Henrik

Tack för svaret :)
Problemet är bara att det är just slipningen av spacklat som jag har slarvat med så det känns rätt svårt att få till det utan att slipa på DET.
Ska fundera. :-/

Hej! jag har ett bra och beprövat knep vid byte av en våd.skrapa med spackeln för att ta bort ojämnheterna,spackla,slipa,skär till en våd,ta ett sandpapper och slipa försiktigt på baksidan för att tunna ner tapeten.limma,låt dra....sätt upp.På detta sätt syns det inte ÖVERHUVUD TAGET att du har dubbla lager på ett ställe!!

lycka till

Å tack å tack! ;D
Jag ska absolut testa, det kan inte bli värre i alla fall. :o

Blir DET HÄR inte bra så är det ju bara att göra om hela rummet (inte såå stort).

Om det är en släpljusvägg så kan jag bara rekommendera dig att göra om hela väggen. Inte rummet utan väggen. Det är priset man får betala för dåligt underarbete. :-[

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.