Hej! Värmekabeln som rörmokaren monterade är för kort så vattnet fryser. Så här ser det ut: den är monterad så att vattenledningen som kommer från grunden (tvättstugan står på plintar) ligger i ytterligare en slang och allt går ner i marken. Den befintliga värmekabeln (som var ny och som blir varm) är nedstoppad mellan vattenledningen och den omkringliggande slangen. Jag har ingen som helst aning om hur rörmokaren gjorde för att få ner babeln mellan de båda slangarna. Det går att dra upp den gamla värmekabeln om man tar i lite men att pressa ner den, det verkar omöjligt. Jag har nu skaffat en längre värmekabel som är 10 meter (den gamla 2m). Har rörmokaren använt diskmedel eller liknande för att få ner den? Funderar på att om inget annat går, linda den runt vattenledningen på utsidan och sedan isolera med gullfiber eller liknande runtom. Vill inte ta kontakt med han som installerade den gamla kabeln, han var duktig på att ta betalt för sina timmarq(;^;)p. Det var liksom lite jobbigt att tvätta förra vintern då vattnet frös och kabeln inte gjorde någon verkan. /Lantisen:S

Det har du faktiskt rätt i. Det enklaste skulle ju vara att få ner den på samma sätt som den gamla sitter. Men då du säger att effekten blir högre så kör jag på din idé. Undrar bara hur rörkrökaren gjorde med den gamla.. Tack och bock. /Lantisen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.