R
Med den pumpen ska det helst vara ett tryckkärl annars kan den få hicka , Start/stopp ofta ,
Den automatik som sitter där klarar att starta och stoppa direkt mot stumt system , men ett kärl gör att det blir mer vatten mellan start/stopp , se efter om det är rätt kopplat som du säger
Jag ser det som att pumpen hamnar mot mottryck och löser på överström , om du försöker återställa direkt
går det ? Man bruka få vänta någon minut normalt , vet inte hur det är med det du har
Har du lusläst manualen ? finns säkert ett felsökningsschema där

Tyvärr blev det inte så mycket mer fix. Höll på att skruva åt en vattenledning och fick en rejäl dos ström i mig. Ledningarna verkar vara jordade och åskan gick en bit bort.
Vet inte riktigt hur det gick till men hela huset blinkade till.

Så här ser det ut så här långt iaf:
Vattenledningsrör och kopplingar under en byggnad med synlig åverkan och oanvänd toalettledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det avkapade röret man ser där nere är till toaletten som är urdragen, vi har fixat förbränningstoa istället. Så antar att det inte gör nåt att den inte får nåt vatten.

Ser katastrof ut jag vet. Och vi måste åka nu tyvärr.
Nästa gång ska jag försöka ta med mig "vår" rörmokare. Tar med mig alla tips till nästa gång, så tackar så mycket! :)

Krilleman
Klämringskopplingar ska aldrig ha gängtape!

:confused:

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Bort med gängtejpen vid klämringskopplingarna!
Risken är att något går sönder och det börjar spruta vatten.

Klämringskopplingar blir täta utan gängtejp.

Edit: 2:a på bollen, om än bara sekunder.

Ok då vet man att man inte ska lyssna på Bauhauspersonalen då...
Tar bort tejpen nästa gång!

Edit: bara av nyfikenhet, vad är det med gängtejpen och klämringskopplingar som inte är bra? Om kopplingen går sönder så sprutar det väl vatten vilket som, eller?

Redigerat:
Främst är det att muttern kan spricka, då är det risk att muttern hoppar över gängor.

Det är svårare att dra åt med rätt moment.

Det är inte första gången den affärskedjan ger fel tips, tom deras filmklipp (Fixartv) innehåller en del fel,
https://www.youtube.com/user/FixarTV

Krilleman
Det är just detta anledningen man inte ska köpa "noname" inom VVS.

Man ska kunna läsa sig till en korrekt installation!

Jag rekommenderar som vanligt att hålla sig till Vatette.

Och hade du köpt dessa kopplingar från Vatette så hade installationsanvisningen sett ut så här:
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1940105.pdf

Staffans2000
Instämmer.
Min egen erfarenhet är att Hornbachrörläggeripersonalen är förvånansvärt kunniga. Iallafall i Göteborg Bäckebol.

Det är en väsentlig skillnad mellan Bauhaus och Hornbach i mitt tycke, Hornbach har kunnig personal enligt min erfarenhet av vvs och färgsidorna i butiken i malmö

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.