Hej hej... Vi har en en renoveringsidé som någon kanske kan ge lite respons på. Hur omständigt är det att förändra fönstret till ett större för att få mer ljusinsläpp? Det innebär ju att göra stor åverkan på väggar och fasad. Vi har ett trähus med ett litet badrum i söderläge som vi vill renovera, bla kakla väggar och fixa golvvärme. Att även byta ut fönstret vore ju trevligt men känns dyrt och omständigt... Någon som har reaktioner eller erfarenheter kring detta?
Mvh Björn Nilsson
 
Inte speciellt... bara ta fram tiger el kedjesågen å kapa upp hålet :)
Ev regla i för att kunna fästa fönstret, montera, dreva, smygar, på med foder, klart :)
 
Faktiskt inga större problem att byta fönster om man är någorlunda händig, och inte heller speciellt dyrt.
 
Lugna ner er nu...visst inget svårt o byta ett fönster...men om du vill ha ett större så får man tänka till ! större kan innebära bredare fönster, då är det oftast inte bara o såga upp. Troligtvis har du bärande reglar vid varje sida om fönstret.
Skall du öka fönstret på höjden dvs såga upp hålet neråt, då är det lättare.
Glöm inte o riva försiktigt om du är osäker på el o vattenrör.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.